سه‌شنبه 17 مهر 1403

ماهانه 200 هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ماهانه 200 هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است

یوسف‌خانی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ماهانه حداکثر 200 هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است که بر این اساس 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی کافی است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری 52 هزار تومان، مرغ گرم در عمده فروشی 70 تا 73 هزار تومان و خرده فروشی حداکثر 80 هزار تومان است.

او نرخ هرکیلو ران مرغ با کمر را 50 هزار تومان، فیله مرغ 180 هزار تومان و سینه 150 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به روند جوجه ریزی‌های اخیر و مازاد تولید، مرغ کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

یوسف خانی ادامه داد: در شرایط کنونی ماهانه حداکثر 200 هزار تن مورد نیاز کشور است که براین اساس جوجه ریزی ماهانه 130 میلیون قطعه جوابگوست.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که ستاد تنظیم بازار تا 20 اردیبهشت یا حداکثر پایان اردیبهشت، نرخ مصوب مرغ را اعلام کند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ به طور محدود در حال انجام است، گفت: با توجه به مازاد تولید، صادرات مرغ به بازار‌های هدف تنها راهکار تنظیم بازار است. کمااینکه از اواخر سال گذشته صادرات مرغ به بازار‌های هدف آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی