شنبه 7 مهر 1403

ماهواره چمران 1 توسط ماهواره بر قائم 100 با موفقیت پرتاب شد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ماهواره چمران 1 توسط ماهواره بر قائم 100 با موفقیت پرتاب شد + فیلم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماهواره تحقیقاتی چمران 1 توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود 60 کیلوگرم وزن دارد و ماموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است. ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماهواره تحقیقاتی چمران 1 توسط گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است. این ماهواره حدود 60 کیلوگرم وزن دارد و ماموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است.

ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیر سامانه‌های ناوبری و کنترل وضعیت از ماموریت فرعی ماهواره چمران 1 به شمار می‌رود. ماهواره‌بر سوخت جامد قائم 100 نیز که توسط متخصصین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است در دومین عملیات مداری خود توانست عملیات مدارگذاری ماهواره چمران 1 را با موفقیت به انجام برساند.