چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

ماه نورد ناسا بالاخره رنگ آسمان را دید!/ «آرتمیس 1» در راه ماه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ماه نورد ناسا بالاخره رنگ آسمان را دید!/ «آرتمیس 1» در راه ماه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ناسا دقایقی پیش پس از ماه ها تاخیر سرانجام آرتمیس 1 را به فضا فرستاد.

اولین بار قرار بود این موشک در 7 شهریور (29 آگوست) به فضا پرتاب شود اما به دلیل مشکلاتی این عملیات انجام نشد. پس از این ناکامی، ناسا دوبار برای انجام این ماموریت در ماه سپتامبر تلاش کرد که باز هم با شکست مواجه شد و تاریخ جدید عملیات برای 23 آبان (14 نوامبر) برنامه ریزی شده بود که باز هم به تاخیر افتاد.

موشک آرتمیس 1

آرتمیس 1 نه فضانورد حمل می کند و نه روی ماه فرود می آید، بلکه این ماموریت برای نشان دادن اینکه این موشک و کپسول فضایی می توانند توانایی های وعده داده شده را برآورده کنند، انجام می گیرد و همین موضوع مهم است.

آرتمیس 1 پنج سال از برنامه برنامه ریزی شده عقب است و میلیاردها دلار برای آن هزینه شده است. بیش از 40 میلیارد دلار قبلاً برای این برنامه هزینه شده که بیشتر آن برای توسعه SLS و اوریون است. قیمت پرواز آزمایشی با این موشک بیش از 4 میلیارد دلار (3.37 میلیارد پوند) تخمین زده شده است.

لحظه پرتاب آرتمیس 1

این ماموریت بدون سرنشین در اطراف ماه راه را برای فرود خدمه، پرواز و اکتشاف ماه در آینده هموار خواهد کرد. انتظار می‌رود فضاپیما پس از رسیدن به مدار، سفری به دور ماه را آغاز و تقریباً 2 میلیون کیلومتر را در طول حدود 25 روز و نیم طی کند. سپس اوریون در 11 دسامبر در اقیانوس آرام در سواحل سن دیگو فرود می آید، جایی که تیم های بازیابی در همان نزدیکی منتظر خواهند بود تا آن را به مکانی امن منتقل کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ماه نورد ناسا آرتمیس 1 فرود انسان در ماه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ماه نورد ناسا بالاخره رنگ آسمان را دید!/ «آرتمیس 1» در راه ماه 2
ماه نورد ناسا بالاخره رنگ آسمان را دید!/ «آرتمیس 1» در راه ماه 3