یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

ماکرون وارد می‌شود؟/ مانع بزرگی به نام رئال: فرانسه نگران امباپه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ماکرون وارد می‌شود؟/ مانع بزرگی به نام رئال: فرانسه نگران امباپه

فرانسه می‌خواهد هر طور شده کیلیان امباپه را در بازی‌های المپیک داشته باشد اما انتقال قریب الوقوع او به رئال به مانع بزرگی تبدیل شده است.

به گزارش "ورزش سه"، اکیپ امروز نوشت که قضیه حضور امباپه در المپیک پاریس به یک دغدغه ملی تبدیل شده که ممکن است باعث دخالت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز شود.

ستاره پی اس جی در پایان فصل از این باشگاه جدا می‌شود و مقصد او گفته می‌شود رئال مادرید است. باشگاه مادریدی هفته پیش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرانسه اطلاع داد که بازیکنان فرانسوی خود را در اختیار تیم المپیک این کشور قرار نخواهد داد. ادوارد کاماوینگا، اورلین شوامنی و فرلاند مندی فرانسوی‌های رئال هستند و به این جمع امباپه هم اضافه خواهد شد.

در فرانسه می‌گویند تیری آنری، مربی تیم المپیک، عزم جدی دارد تا امباپه را در تیم خودش داشته باشد اما انتقال او به رئال مانع بزرگی خواهد بود. آنری سه روز پیش گفت که تسلیم اولین پاسخ منفی رئال نخواهد شد و به اصرار خود برای راضی کردن باشگاه مادریدی ادامه خواهد داد.

دیروز رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نیز گفت اگر نیاز باشد، شخصا به مادرید خواهد رفت تا با فلورنتینو پرز دیدار کند.

اکیپ نوشته است که بعید نیست حتی ماکرون نیز وارد عمل شده تا بلکه او بتواند رضایت رئال برای حضور امباپه در المپیک را بگیرد. برای فرانسه کسب طلای فوتبال المپیک اهمیت بالایی دارد و حضور امباپه طبعا شانس این تیم را بیشتر خواهد کرد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر فرانسه به فینال یورو 2024 برسد، فاصله با اولین بازی المپیک تنها 10 روز خواهد بود و کیلیان زمان زیادی برای ریکاوری نخواهد داشت. رئال نمی‌خواهد بازیکنانش تحت فشار زیادی قرار بگیرند و به همین دلیل مجوز حضورشان در المپیک را نخواهد داد.

ماکرون وارد می‌شود؟/ مانع بزرگی به نام رئال: فرانسه نگران امباپه 2
ماکرون وارد می‌شود؟/ مانع بزرگی به نام رئال: فرانسه نگران امباپه 3