پنج‌شنبه 12 مهر 1403

ما همچنان زیر سایه «بازمانده» هستیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ما همچنان زیر سایه «بازمانده» هستیم

محسن مومنی شریف، پژوهشگر ادبی و رئیس سابق حوزه هنری در پاسخ به وضعیت حوزه نشر در انعکاس شهدای محور مقاومت گفت: ما باید قهرمانان محور مقاومت را معرفی کنیم. متاسفانه یک جا‌هایی بابت سخت‌گیری‌ها آسیب دیدیم. الان چند سالی می‌شود که حزب‌الله لبنان به معرفی قهرمانان و شهدای محور مقاومت اقدام کرده است.

این پژوهشگر ادبی درباره میزان تولیدات آثار نمایشی در حوزه مقاومت گفت: ما همچنان زیر سایه «بازمانده» هستیم. هنوز کار‌های ارزشمندی در آن سطح صورت نگرفته است، که از دلایلش می‌توان به مسائل امنیتی، مسافت و هزینه‌هاست. متاسفانه کمتر نهادی حاضر به سرمایه‌گذاری است. الزاماً لازم نیست سازندگان فیلم به مناطق جنگی اعزام شوند.

مومنی شریف در پاسخ به این سوال که آیا هنرمندان به راحتی می‌توانند به مناطق جنگی اعزام شوند؟ توضیح داد: معمولاً در شرایط جنگی سخت‌گیری‌هایی بابت اعزام خبرنگاران، مستندسازان و هنرمندان وجود دارد. بنده و چندی از نویسندگان به یاد دارم که در ماجرای جنگ 33 روزه لبنان که در محضر رهبر انقلاب اسلامی بودیم، ایشان فرمودند خوب است چندی از نویسندگان ما آنجا باشند. از آن لحظه من و آقای رضا امیرخانی برای رفتن به جنگ اقدام کردیم، ولی تا اتمام جنگ زمینه رفتن ما به لبنان فراهم نشد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی