سه‌شنبه 10 مهر 1403

مبارزه در سطح 16 هزار هکتار علیه علف‌های هرز غلات شیروان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه در سطح 16 هزار هکتار علیه علف‌های هرز غلات شیروان

بجنورد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در سطح 16 هزار هکتار از کشتزارهای غلات (گندم و جو) شهرستان شیروان انجام شد که عملیات سمپاشی آن به پایان رسید.

محمد رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبارزه با علف های هرز در این شهرستان از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشت.

وی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از اماکن زمستان گذران این شهرستان مشخص بود که جمعیت سن افزایش داشته باشد چرا که فعالیت آنان نسبت به سال قبل بیشتر شده بود. رضایی با بیان اینکه بیماری ها در کاهش عملکرد تولید تاثیر دارد افزود: هر چه میزان رطوبت نسبی بالاتر باشد مبارزه در سطح اراضی بیشتر خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از کاهش عملکرد محصول به کشاورزان توصیه می شود مبارزه با بیماری های گندم را ادامه دهند و مبارزه با پوره سن گندم در مناطق آلوده صورت گیرد.

رضایی با اشاره به آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان افزود: همچنین مبارزه با بیماری های برگی در سطح 2 هزار و 750 هکتار، سن مادری هزار و 183 هکتار، شته روسی گندم 955 هکتار، مبارزه علف های هرز در سطح اراضی کلزا 420 هکتار و شته مومی کلزا در 325 هکتار انجام شده است.

اینک برداشت غلات از سطح 32 هزار هکتار کشتزار گندم و جو در شهرستان شیروان آغاز شده که پیش بینی می‌شود 62 هزار و 600 تن محصول برداشت شود.

این شهرستان 12.7 درصد گندمزارهای آبی و 15.2 درصد گندمزارهای دیم خراسان شمالی را دارد.

شیروان 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*