یک‌شنبه 22 مهر 1403

مبارزه غیرشیمیایی با آفات در هفت هزار هکتار از باغ‌های قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه غیرشیمیایی با آفات در هفت هزار هکتار از باغ‌های قزوین

قزوین - ایرنا - مبارزه غیرشیمیایی با آفات با بهره گیری از کارشناسان گیاه پزشکی در سطح هفت هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این روش بدون بهره گیری از سموم و آفت کش ها و با استفاده از روش های مبارزه زراعی، مکانیکی و بیولوژیکی با آفات موجود در باغ ها مقابله می شود.

یوسف درخشان افزود: سال گذشته نیز مبارزه غیرشیمیایی با آفات در سطح 6 هزار و 522 هکتار از باغ های استان قزوین به انجام رسیده بود.

این مسوول در ادامه از عقد قرارداد با 21 تن از کارشناسان گیاه پزشکی برای اجرای برنامه پیش آگاهی و مدیریت تلفیقی آفات در سطح 10 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغ های استان قزوین خبر داد و گفت: از این میزان هزار و 500 هکتار مربوط به باغ های انگور بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین از ایجاد شبکه مراقبت برای 170 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: کنترل آفت سن غلات در سطح 95 هزار هکتار از دیگر اقدامات مهم این دستگاه در بخش حفظ نباتات در سال جاری بوده است.

استان قزوین 489 هزار زمین کشاورزی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*