شنبه 9 تیر 1403

متوقف شدن شیب افزایشی سرقت / افزایش 30 درصدی کشف سرقت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
متوقف شدن شیب افزایشی سرقت / افزایش 30 درصدی کشف سرقت

فرمانده انتظامی کل کشور از متوقف شدن شیب افزایشی سرقت خبر داد و گفت: شاهد افزایش 30 درصدی کشف سرقت و کاهش 20 درصدی وقوع سرقت از ابتدای سال تا کنون هستیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و رؤسای انتظامی کشور با اشاره به نگرانی مردم از پدیده سرقت اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مردم را آزار می‌دهد، سرقت است که با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، راه‌اندازی گشت‌های ویژه پلیس آگاهی، استفاده از پلیس‌های تخصصی و همچنین استفاده از پابندهای الکترونیک اقدامات خود را در این زمینه دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیک در حال حاضر در 8 استان اجرایی شده است، گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده در قرارگاه مبارزه با سرقت، موضوع آمار کاملاً شفاف شده است. همچنین شیب افزایشی سرقت نیز متوقف شده و امروز به سمت کاهش در حال حرکت هستیم.

کاهش 20 درصدی سرقت / استمرار مدیریت اتباع بیگانه

فرمانده فراجا ادامه داد: امروز خوشبختانه در حوزه وقوع سرقت 20 درصد کاهش وقوع را داریم که عدد خوبی است اما قانع‌کننده نیست. همچنین در حوزه کشف سرقت هم افرایش حدود 30 درصدی را داریم که باز می‌تواند این آمار ارتقاء پیداکند.

رادان با اشاره به درپیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی اربعین، اظهارکرد: این دو ماموریت مهم را پیش‌رو داریم و باید تامین امنیت آن مورد توجه جدی قرار بگیرد. همچنین تسهیل سفر و ارائه تسهیلات هم مهم است.