پنج‌شنبه 19 مهر 1403

محدودیت‌های کرونایی در پنج شهر استان قزوین تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های کرونایی در پنج شهر استان قزوین تمدید شد

قزوین - ایرنا - محدودیت های کرونایی براساس اعلام سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در پنج شهر با وضعیت قرمز استان قزوین برای یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، شهرهای قزوین، الوند، بوئین زهرا، تاکستان و آبیک شامل تمدید محدودیت ها می شوند.

براساس اعلام ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، محدودیت های کرونایی یا همان طرح جامع هوشمند محدودیت های کرونا برای یک هفته دیگر در 64 شهر قرمز کشور تمدید شد.

محدودیت های کرونایی اعلام شده که از اول آذر ماه اعمال شده بود شنبه پانزدهم آذر ماه در شهرهایی که وضعیت آنها به نارنجی تبدیل شده است، به پایان می رسد.

در قالب این طرح مشاغل و اصناف به چند گروه تقسیم شده بودند که مشاغل گروه یک یا خدمات ضروری از جمله داروخانه ها، نانوایی ها و سوپرمارکت ها، مکانیکی ها و فروشگاه های زنجیره ای باید به فعالیت خود ادامه می دادند و مشاغل گروه 2، 3 و 4 اجازه فعالیت نداشتند و در این خصوص از طریق اتاق اصناف و رسانه ها اطلاع رسانی لازم به آنها صورت گرفت.

همچنین در شهرهای قزوین تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 صبح ممنوع اعلام شده و برای متخلفان جریمه درنظر گرفته شده بود و ورود پلاک های غیربومی به شهرها و همچنین خروج خودروها و سفرهای بین شهری درون استانی نیز در ادامه ممنوع شد.

ادارات استان قزوین به جز دستگاه های خدمات رسان و دستگاه های دارای خدمات ضروری و ستادی از جمله استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها نیز از روز شنبه تا پایان هفته جاری تعطیل شده است، البته مدیران دستگاه ها و بعضی کارمندان بسته به شرایط برای خدمت رسانی به مردم سرکار حاضر حضور دارند

تاکنون هزار و 83 تن از شهروندان قزوین به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

*س_برچسب‌ها_س*