یک‌شنبه 8 مهر 1403

محصولات دانش‌بنیان یاریگر کشاورزان / کاهش مخاطرات آبی در کشاوزی با محصولات فناورانه + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نسل جدید دستگاه‌های NANOX T، ژنراتور‌نانو حباب سازی است که هر گازی را در ابعاد نانویی در آب توزیع می‌کند. حسین کازرونی مدیر عامل شرکت نانوفناوری سراج گفت: در شرکت ما استفاده از این محصول در بین گلخانه‌داران در حال رایج شدن است با توجه به منطق اقتصادی که این محصول دارد یعنی مقایسه قیمت آن با اثرات کابردی و مفیدی که دارد در نصف یک دوره هزینه دستگاه...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نسل جدید دستگاه‌های NANOX T، ژنراتور‌نانو حباب سازی است که هر گازی را در ابعاد نانویی در آب توزیع می‌کند.

حسین کازرونی مدیر عامل شرکت نانوفناوری سراج گفت: در شرکت ما استفاده از این محصول در بین گلخانه‌داران در حال رایج شدن است با توجه به منطق اقتصادی که این محصول دارد یعنی مقایسه قیمت آن با اثرات کابردی و مفیدی که دارد در نصف یک دوره هزینه دستگاه برمیگردد و همین باعث استقبال خوب برای استفاده از این دستگاه شده است.

به گفته این فناور تا کنون بیش از 50 هکتار از گلخانه‌های هیدروپونیک ایران را به این دستگاه مجهز کرده شده و تا پایان سال وسعت گلخانه‌های تحت پوشش به بیش از 150 هکتار افزایش پیدا می‌کند.

کازرونی با تاکید بر تاثیر مثبت این دستگاه در راندمان محصولات کشاورزی افزود: کشاورز‌ها و گلخانه داران درک خوبی از این فناوری پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت نانوفناوری سراج با اشاره به صادرات این محصول ایرانی گفت: یکی از سیاست‌های جدی ما از روز اول، توجه به بحث صادرات در کنار بازاریابی داخلی بوده است. ارمنستان، بلاروس، افغانستان، ازبکستان، ترکیه و مکزیک بازار‌های هدف ما بودند که به آن صادرات داشتیم.

کازرونی با اشاره به دیگر کاربردهای این محصول فناورانه ادامه داد: کاربرد این محصول صرفا در بخش گلخانه نیست و یکی از برنامه‌های جدی ورود به بحث کشاورزی باغی است، خصوصا باغدارانی که از آبیاری قطره‌ای استفاده میکنند که به شدت در بحث افزایش راندمان و کاهش بحث آب موثر است چون نفوذپذیری آب درون خاک را بهبود می‌بخشد و تبخیر آب را کاهش میدهد.

وی از پوشش یک باغ پسته با استفاده از انی فناوری خبر داد و گفت: در حوزه باغداری برای اولین بار از این فناوری استفاده می‌شود در نظر داریم این فناوری را به باغداران بیشتری معرفی کنیم که به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل این شرکت فناوری با تاکید بر مخاطرات آبی موجود در کشور گفت: یکی از اهداف ما با توجه به بحث مخاطرات آب که با آن مواجه هستیم؛ استفاده ار این فناوری در بحث کاهش مصرف آب است درحوزه باغداری مبتواند بسیار موثر باشد.

کازرونی از ایجاد اشتغال برای 20 نفر در این شرکت خبر داد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال این تعداد را به 50 نفر برسانیم.

وی با ذکر اثرات غیر مستقیم استفاده از این محصول تصریح مرد: اثرات غیر مستقیم استفاده را این فناوری بسیار بیشتر و محسوس‌تر از از اثرات مستقیم آن است زیرا به ازای فروش یک دستگاه می‌توانیم سه یا چهار برابر بیشتر برای آن گلخانه دار و کشور منفعت اقتصادی ایجاد کنیم؛ و از این حیث اثر فناوری جدی خواهد بود.

کازرونی گفت: مجموعه معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری نانو کشور حمایت مطلوبی داشتند و اگراین نوع حمایت‌ها در بخش‌های دیگر دولتی نیز ترویج شود شرکت‌های ایرانی بسیار قوی‌ترعمل می‌کنند.