جمعه 10 فروردین 1403

محیط زیست ایران نیازمند بازنگری جدی است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
محیط زیست ایران نیازمند بازنگری جدی است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست کشور، صبح امروز در مراسم افتتاح اولین دوره آموزش محیط بانی کشور که در دانشکده محیط زیست البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 300نفر از همکاران ما در بخش محیط بانی تازه استخدام شده اند، این دوره آموزشی برگزار شده است.

وی توضیح داد: همکاران در این دوره به به گروه‌های 80 نفره تقسیم می‌شوند و آموزش آنها در بازه زمانی مختلف انجام می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه گفت: متاسفانه محیط زیست ایران در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این شرایط وظیفه تک تک ماست که حساسیت بیشتری برای صیانت از این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حفاظت اثرگذار از محیط به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که یکی از مهمترین آنها ارتقای تجهیزات فردی محیط بانان است، گفت: باید به سمتی پیش برویم که امکانات محیطبانان در طراز استانداردهای جهان قرار بگیرد ولی تا آن زمان باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.

سلاجقه با تاکید بر اینکه محیطبانان باید اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: گمشده امروز ما در بسیاری امور اخلاق است و در بعد دوم هم باید به صورت جدی تری به بحث آموزش محیط بانان ورود کنیم.

رییس سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: علاوه بر این، محیطبانان باید به مسائل به روز حقوقی در حوزه خو مسلط باشند تا در برخورد با متخلفان بتوانند به بهترین شکل عمل کنند..

این مقام‌مسؤول تاکید کرد: ارتقای وضعیت جسمانی محیط بانان یکی دیگر از مواردی است که بی از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد تا متخلفان کمتری فکر سوء استفاده از محیط زیست به ذهنشان برسد.

سلاجقه در پایان گفت: امیدواریم فرهنگ دوستی با طبیعت به فرهنگی غالب در کشور تبدیل شود و هیچ تخلفی در این حوزه اتفاق نیفتد و برای اینکار نیاز به آموزش و اطلاع رسانی عمومی داریم.