دوشنبه 2 مهر 1403

مختارپور با رئیس کتابخانه مجلس دیدار کرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مختارپور با رئیس کتابخانه مجلس دیدار کرد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در راستای همکاری‌های مشترک با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در راستای همکاری‌های مشترک با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای همکاری‌های مشترک با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مسعود معینی پور رئیس رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس گسست تاریخی بین رژیم‌های سیاسی را عامل ایجاد مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی، سیاسی و علمی در کشور دانست و گفت: این مساله ضعف پژوهش‌های اسنادی، ضعف روایت‌های تاریخی و ضعف کار پژوهش عمیق مبتنی بر اسناد و کتب را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما نگهدارنده اسناد پیش از خود هستیم و چیزی برای آینده تولید نکرده ایم این زنگ خطری برای ماست چرا که جوانان آینده از ما تاریخ می‌خواهند.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس درباره تعاملات و همکاری کتابخانه مجلس با کتابخانه ملی گفت: با توجه به دستگاه‌های موجود در مجلس ما می‌توانیم در دیجیتال سازی با کتابخانه ملی همکاری نزدیکی داشته باشیم.

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز با تبریک انتصاب مسعود معینی پور به سمت ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، درباره بهبود همکاری فی ما بین ابراز امیدواری کرد.

مختارپور در این دیدار با اشاره به تعدد مراکز اسناد و کتابخانه های مرکزی کشور گفت: این مراکز اگرچه بعضی فعالیت‌های مشترک، موازی یا حتی متداخل دارند اما در مجموع حافظ اسناد و گنجینه مکتوب کشور هستند.

وی با اشاره بر لزوم همکاری مشترک بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس افزود: ما مسائل مشترکی داریم که یک بخش آن تعاملات مربوط به کتابخانه، اسناد و نگهداری است و باید برای جلوگیری از موازی کاری و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح بیت المال از تلاش‌هایی که دو مجموعه داشته اند، استفاده کنیم.

در این دیدار رئیس کتابخانه ملی ایران بر ایجاد توافقنامه همکاری با کتابخانه مجلس در جهت همکاری‌های بیشتر و تبادلات لازم در راستای دیجیتال‌سازی منابع تاکید کرد.