یک‌شنبه 8 مهر 1403

مختاری، ملی پوش ایران در امیدهای جهان / بازگشت مرد یخی، گرایی مسافر آلبانی شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مختاری، ملی پوش ایران در امیدهای جهان / بازگشت مرد یخی، گرایی مسافر آلبانی شد

با نظر کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی، محمدرضا گرایی ملی پوش ایران در وزن 72 کیلوگرم مسابقات جهانی آلبانی شد.

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی جهت شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار شد و یکی از جذاب ترین کشتی ها بین محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو و محمدرضا مختاری برگزار شد.

در این کشتی که مختاری یک بازگشت هیجان انگیز را در ثانیه های آخر با فن سنجاب پرنده اجرا کرد، گرایی شکست را پذیرفت و حتی بعد از کشتی به حریف خود تبریک گفت که این موضوع مورد تمجید اهالی کشتی هم قرار گرفت.

با این حال بعد از پایان کشتی، کمیسیون داوران فدراسیون کشتی با بررسی فیلم مبارزه اعلام کرد که قبل از اجرای فن سنجاب پرنده یک امتیاز به اشتباه به مختاری داده شده است! امتیازی که می توانست سرنوشت را به طور کلی تغییر دهد.

بعد از گذشت چند روز حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این خصوص توضیح داد و گفت: دو کشتی شایسته در این وزن داریم و با توجه به اتفاقاتی که رخ داد و بازبینی توسط کمیسیون داوران، تصمیم شد که ما از هر دو کشتی گیر استفاده کنیم. بدین ترتیب مختاری راهی رقابت های امیدهای جهان و گرایی راهی مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی می شوند.

بدین ترتیب محمدرضا گرایی هم یک بازگشت هیجان انگیز را به ترکیب تیم ملی داشت و حالا در کنار برادرش محمدعلی راهی آلبانی می شود.