دوشنبه 2 مهر 1403

مدت زمان صدور مجوز در آذربایجان‌غربی باید کاهش یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مدت زمان صدور مجوز در آذربایجان‌غربی باید کاهش یابد

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی که در حوزه صدور مجوز مسئولیت دارند، باید در روند صدور مجوزها بازنگری کنند و روند صدور مجوز تسهیل و مدت زمان آن کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که در محل اتاق بازرگانی ترتیب یافته بود، گفت: موانع جدی درخصوص توسعه سرمایه گذاری در استان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، طولانی بودن روند صدور مجوزهاست.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذار در استان، اضافه کرد: ما وظیفه داریم ضمن رفع موانع در همه بخش ها، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان را فراهم کنیم؛ زیرا نیازمند این امر هستیم و ظرفیت های لازم را نیز در این خصوص داریم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدف گذاری برای رشد اقتصادی در استان، اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات در مسیر سرمایه گذاری در استان، ناگزیر به جذب 40 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال آینده برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر دولت هستیم و باید همه راه ها را در این مسیر هموار کنیم.

معتمدیان با اشاره به رایزنی های انجام شده و جلب توجه آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در استان ادامه داد: در کنار آن، سرمایه گذاران بسیاری را برای حضور در استان نیاز داریم که برای رسیدن به این هدف، همایش سرمایه گذاران و هلدینگ ها به زودی در استان برگزار می شود.

وی، بی توجهی هر چهار بخش دولتی، حاکمیتی، خصوصی و تعاونی برای سرمایه گذاری در استان طی چهار دهه گذشته را یکی از عوامل مهم عقب ماندگی ها در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: در برخی استان ها تا 90 درصد اقتصاد دست بخش خصوصی است ولی در استان ما این رقم بسیار ناچیز است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار امیدواری کرد با بهره گیری مناسب از پیشرانهای توسعه در استان شاهد رشد و شکوفایی بیشتر استان در حوزه های مختلف و به ویژه اقتصاد استان در سال‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش‌های مختلف، ادامه داد: زمینه های سرمایه گذاری در استان فراهم است و ما از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در کشور برای حضور در استان دعوت می کنیم.

انتهای پیام /