چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مدل‌سازی منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مدل‌سازی منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مدل‌سازی و پیش‌بینی تولید منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده است.

این ستاد طی فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و یا سایر شرکت‌های توانمند و علاقمند به حضور در این پروژه‌ها با ارائه اطلاعات تقاضا‌شده در این فراخوان می‌توانند در فرآیند انتخاب مجریان قرار گیرند.

ازجمله مشخصه‌های مهم در ارزیابی، قابلیت مدل‌سازی، ارزیابی و پیش‌بینی منابع انرژی تجدیدپذیر در حوزه‌های انرژی‌های برق‌آبی، بادی، خورشیدی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی است.

معماری مبتنی بر Micro services، دارای قابلیت توسعه‌پذیری، لحاظ کردن داده‌های مکانی و زمانی و مبتنی بر شبکه‌های عصبی بازگشتی و یا فناوری‌های کاراتر و تطابق‌پذیری با استانداردهای IEC ازجمله مواردی است که در ارزیابیها، مورد توجه قرار می‌گیرد.

طرح باید قابلیت جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل فراداده‌های مختلف از منابع مختلف داخلی، ماهواره‌ای و... همچون ERA5 را دارا و از تعدیل و تبدیل متغیرهای ارزیابی بر اساس مدل‌های کارا برخوردار باشد.

طرح‌ها باید دارای قابلیت‌های جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل داده‌های جغرافیایی باشند. دارای تطابق و قابلیت Data Fabric و تحلیل داده بوده و از قابلیت هوشمندی تصمیم‌گیری برخوردار باشند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://aimatch.ir/job/ مراجعه کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانش بنیان

منابع انرژی تجدید پذیر هوش مصنوعی خبرخوب کلان داده این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مدل‌سازی منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده 2