شنبه 29 اردیبهشت 1403

مدیران ادارات قزوین باید نگاه ویژه‌ای به کارکنان زن داشته باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیران ادارات قزوین باید نگاه ویژه‌ای به کارکنان زن داشته باشند

قزوین - ایرنا - مدیران ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید در ایام کرونا نگاه ویژه‌ای به کارکنان زن داشته باشند تا این افراد در امورات خانواده با مشکل مواجه نشوند.

صدیقه ربیعی روز چهارشنبه در کمیته بانوان استان قزوین با موضوع کرونا افزود: مدیران برای زنان شاغلی که امکان دورکاری ندارند و فرزندانشان را نمی‌توانند به مهدهای کودک بسپارند، مسؤولیت‌ها را به شکل موقت جابه‌جا کرده و نگاه منعطف تری از خود نشان دهند.

وی اضافه کرد: امروز زنان شاغلی در استان قزوین هستند که برای انجام امورات کاری خود باید به ماموریت رفته و حتی به کارشناسی در اراضی کشاورزی بپردازند، درحالی که فرزند زیر 6 سال دارند و باید از آنها نگهداری کنند.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی احتمالی مهدهای کودک در روزهای آتی، لازم است که مدیران ادارات همکاری خودشان را حفظ کنند.

این مسؤول با بیان اینکه در راس همه سیاستگذاری‌ها موضوع آموزش قرار دارد، اظهار داشت: آموزش‌های انتقال مهارت به جامعه زنان سرپرست خانوار نباید به بهانه شیوع بیماری کرونا تعطیل شود.

ربیعی بیان داشت: کسب مهارت و حمایت از زنجیره اقتصادی زنان سرپرست خانوار یک اولویت بسیار مهم است و خیلی از زنان در ایام کرونا محصولاتی را تولید کرده بودند که امکان فروش آنها وجود نداشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه دستگاه‌های مهارت آموزی باید عدالت آموزشی را رعایت کنند، گفت: تمام دستگاه‌ها باید عدالت آموزشی را مد نظر قرار دهند و اگر در مناطقی به دلیل محرومیت زیرساخت‌های فضای مجازی میسر نیست، این امکان را فراهم آورند.

*س_برچسب‌ها_س*