پنج‌شنبه 12 مهر 1403

مدیریت بحران مازندران در باره بارش برف و باران و کاهش دما هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیریت بحران مازندران در باره بارش برف و باران و کاهش دما هشدار داد

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استاندار مازندران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ناپایداری‌های جوی، نسبت به بارش متناوب باران و برف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما از امروز یکشنبه تا آخر هفته در این استان هشدار داد.

علی‌اصغر احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارندگی هفته گذشته به لحاظ آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی، هیچگونه خسارتی در پی نداشته است، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری‌های جوی تا آخر هفته، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اکنون در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به مردم خدمت رسانی کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز بارش برف در محورهای کوهستانی، تیم‌های امدادی و راهداری با حضور در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر علاوه بر اینکه در سطح جاده‌های مشغول انجام نمک پاشی هستند، این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز به در راه ماندگان در برف امداد رسانی کنند.

احمدی گفت: علاوه بر به کارگیری تجهیزات بخش خصوصی، ماشین آلات اداره راه نیز در جاده های اصلی و محورهای فرعی و کوهستانی مستقر هستند تا با همکاری هلال احمر، پلیس راه و نیروهای اورژانس، به مردم در صورت نیاز امداد رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری جوی تا آخر هفته در مازندران، از مردم خواست ضمن رعایت جوانب احتیاط، از مسافرت و ترددهای غیر ضروری بویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خوددادی کنند و برای تردد ضروری در جاده های کوهستانی زنجیز چرخ به همراه داشته باشند.

احمدی، با اشاره به کاهش محسوس دما، از مردم نیز خواست در مصرف انرژی گاز طبیعی صرفه جویی کنند تا در سرمای فصل زمستان با افت فشار و یا قطعی مواجه نشوند.

پیش از این هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف و کاهش محسوس دما در این استان بویژه در مناطق کوهستانی ارتفاعات غرب استان هشدار سطح زرد اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه ای پیش‌بینی کرد که سامانه سرد بارشی با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو از روز یکشنبه در استان فعال می شود و تا سه‌شنبه ادامه خواهد یافت. در این مدت علاوه بر بارش باران و برف و سردتر شدن هوا، لغزندگی و یخبندان نیز دور از انتظار نیست.

طبق این پیش بینی، شرایط جوی مازندران طی این مدت در مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه‌ها، با بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما و گاهی با وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مرتفع و محورهای کوهستانی نیمه غربی استان نیز با بارش برف همراه است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در روز پنجشنبه نیز ابری همراه با کاهش دما و بارندگی و در (ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد نسبتا شدید

پیش‌بینی شده است.

هوای مازندران در صبح روز جمعه با بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف پیش‌بینی شده است که به تدریج از شدت ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد.

برچسب‌ها