شنبه 7 مهر 1403

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نسبت به شیوع موج دوم کرونا هشدار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نسبت به شیوع موج دوم کرونا هشدار داد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: ذهنیت عمومی مردم نسبت به پایان کرونا سوق یافته است که این روند به شیوع موج دوم بیماری کمک می‌کند.

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب مهمترین هدف مسوولان حوزه سلامت را اصلاح ذهینت مردم دانست و افزود: هم‌اکنون در حال طی روند صعودی بیماری در این شهرستان هستیم به طوری که تعداد بیماران بستری در بخش‌ها و همچنین در آی‌سی‌یو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم بدون دستکش و ماسک و همانند وضعیت عادی قبل از کرونا در شهر تردد می‌کنند، افزود: کادر درمانی و بهداشتی خسته هستند و این می‌طلبد که مردم بیشتر رعایت کنند، چرا که تبعات این خستگی دامنه گسترش بیماری را افزایش خواهد داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با انتقاد از اینکه اکنون در بیشتر خانه‌باغ‌ها مراسم‌های عروسی و حتی مراسم ختم برگزار می‌شود، گفت: ضرر این اقدامات بیشتر از همه متوجه خود مردم خواهد شد. وی ابا اشاره به اینکه در اداره‌ها و بانک‌های این شهرستان افراد زیادی درگیر این بیماری شده‌اند، بیان کرد: مدیران اداره‌های درگیر باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی بوده و کارکنان و ارباب رجوع را به استفاده از ماسک و دستکش الزام کنند.

"حیدری" با بیان اینکه بازارهای دواب در این شهرستان از هفته پیش دایر شده‌اند افزود: مالکان این بازارها جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید تعهد محضری دهند تا در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: فعالیت رستوران‌ها با 50 درصد ظرفیت و بدون برگزاری مراسم عروسی و همچنین فعالیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

حیدری با اشاره به اینکه فعالیت مهد کودک‌ها، استخرهای شنا، قلیان‌سراها و خوابگاه‌های دانشجویی همچنان ممنوع است، گفت: پیک دوم کرونا با شدت بیشتری خود را نشان داده است و به دنبال افزایش آمار مبتلایان، احتمال افزایش میزان مرگ و میر هم وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: شدت و حدت ویروس کرونا نه تنها کم نشده بلکه روز به روز با چهره‌های مختلف افزایش نیز داشته است از اینرو رعایت توصیه و پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه گفت: همه‌گیری کرونا بیشتر شده و باید همانند روزهای اول شیوع این بیماری در اعمال محدودیت‌ها در حوزه عمومی شهر ورود پیدا کرد.

حسام شیرازه‌محبت افزود: نباید مردم همانند روال قبلی و عادی رفتار کنند چرا که کرونا ضعیف و محدود نشده و شرایط نشان می‌دهد که که تهاجمی‌تر هم شده است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب بیان کرد: بازارهای دواب سنتی و صنعتی متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران فعالیت است و چنانچه به قوانین تمکین نشود بدون تعارف و هرگونه چشم‌پوشی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد چرا که در این دوران اصل مهم حفظ سلامت مردم است.

شیرازه‌محبت با اشاره به اینکه قدردان زحمات شبانه‌روزی تمامی فعالان حوزه سلامت و خانواده‌های آنان هستیم، اظهار داشت: برخی محدودیت‌ها فقط بخاطر امرار معاش مردم برداشته شده و شرایط هیچ فرقی نکرده است.

طبق آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 170 هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 80 درصد بهبود یافته و کمتر از پنج درصد جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*