یک‌شنبه 1 مهر 1403

مربیان ماه فوتبال زنان در سیطره تیم های کرمانی / حسین شمس: این ماه ایراندوست ماه قبل جعفری

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مربیان ماه فوتبال زنان در سیطره تیم های کرمانی / حسین شمس: این ماه ایراندوست ماه قبل جعفری

در هر ماه سه نفر با توجه به نتایج و عملکرد خود نامزد شده و 30 نفر از اهالی رسانه، پیشکسوتان و متخصصین که نفراتی ثابت هستند، رای می دهند

به گزارش ورزش سه؛ کانون مربیان فوتبال ایران با 22 سال سابقه فعالیت تشکیلاتی در دل هیات مدیره ی خود چهره های شاخصی چون دکتر بیژن ذوالفقارنسب، امیر قلعه نوعی، حسین شمس، حمید درخشان، سیامک رحیم پور، بهزاد داداش زاده دکتر سعید ناصری و... را جای داده که هر ماه مربیان برتر فوتبال مردان در لیگ برتر و لیگ یک، زنان در لیگ برتر و فوتسال مردان در لیگ برتر را انتخاب می کند.

حسین شمس سخنگوی کانون مربیان ایران در گفت و گوی اختصاصی با ورزش سه از انتخاب مریم ایراندوست سرمربی شهرداری سیرجان در رقابتهای لیگ برتر فوتبال زنان ایران به عنوان مربی ماه خبر داد، عنوانی که پیش از این مرضیه جعفری سرمربی خاتون بم آن را به خود اختصاص داده بود.

حسین آقا یادتان است نقل قولی که چند سال قبل از شما مطرح شد که خانه نشینم و در حال بافتنی بافی؟

الان به غیر از حضور در کانون مربیان فوتبال ایران به عنوان مدیر تیم های پایه فوتسال ایران مشغول کارم تا شرایط مطلوبی برای پشتوانه سازی در این رشته عنوان دار ایجاد شود، کاری که از نان شب هم واجب تر است.

 انتخاب مربی ماه در فوتبال و فوتسال جو خاصی را ایجاد کرده و به نظر رقابت سالم و تلاش مضاعف در عملکرد مطلوب مربیان را افزایش خواهد داد.

چنین کاری سالهاست که در انگلستان انجام شده و به نظرم انگیزه مربیان زن و مرد را در فوتبال و فوتسال بالاتر می برد و باعث عملکرد بهتر خواهد شد. همه ی این اتفاقها به نفع ورزش است و خروجی بهتری برای موفقیت رشته های پرطرفداری چون فوتبال و فوتسال دارد. جالب اینکه باشگاهها هم به انتخابهای کانون مربیان فوتبال ایران توجه می کنند و جوایزی جداگانه برای مربیان خود که به عنوان مربی ماه در کشور انتخاب می شوند اختصاص می دهند.

مکانیزم این انتخابها چگونه است؟

در هر ماه سه نفر با توجه به نتایج و عملکرد خود نامزد شده و 30 نفر از اهالی رسانه، پیشکسوتان و متخصصین که نفراتی ثابت هستند، رای می دهند. در آخر هر سال هم بهترین های سال انتخاب خواهند شد. این روند، سال دوم است که توسط کانون مربیان در حال برگزاریست. به طور مثال در لیگ برتر فوتبال ایران در سه ماه اخیر ژوزه مواریس از سپاهان، مهدی تارتار از ملوان و پاکو خمس از تراکتورسازی به عنوان مربیان برتر انتخاب شدند. یا در فوتسال هم رضا زرخانلی، محمد کشاورز، اسماعیل تقی پور و محسن حسن زاده.

فوتبال زنان ایران رشد بسزایی داشته و لیگ برتر زنان کشورمان با حساسیت ویژه ای با قهرمانی خاتون بم به نیم فصل رسید

در ماه اول مرضیه جعفری سرمربی خاتون بم به عنوان مربی برتر ماه انتخاب شد و در ماه اخیر هم نتایج و عملکرد شهرداری سیرجان باعث شد این عنوان از آن مریم ایراندوست شود.

جای سوال داشت که چرا با نتایج خیلی خوب و صعود تاریخی به جام ملتهای زنان آنهم برای اولین بار، مریم ایراندوست به عنوان سرمربی تیم ملی جایش را به مریم آزمون داد

ایراندوست از پتانسیل بسیار بالایی در مربیگری برخوردار است، با تیم ملی هم نتایج بسیار خوبی گرفت. همانطور که معتقدیم مدیریت ورزش برای عملکرد بهتر نباید در کوتاه مدت به کار گرفته شود برای مربیان هم باید چنین فلسفه ای در کار باشد.

مربیان ماه فوتبال زنان در سیطره تیم های کرمانی / حسین شمس: این ماه ایراندوست ماه قبل جعفری 2