یک‌شنبه 1 مهر 1403

مردان سهمیه گرفتند و زنان ناکام ماندند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مردان سهمیه گرفتند و زنان ناکام ماندند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های کاراته قهرمانی کهن در حالی عصر امروز در هانگژوی چین به اتمام رسید که تیم کشورمان در مجموع 2 بخش کاتا و کومیته مردان و زنان با تک طلای صالح اباذری، نقره مهدی خدابخشی و 9 برنز به کار خود پایان داد. این پیکارها از چند جهت برای کاراته ایران دارای اهمیت بود که در بخش انفرادی و مدال‌های کسب شده به خصوص در بخش کومیته (مبارزه) زنان و البته کاتا...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های کاراته قهرمانی کهن در حالی عصر امروز در هانگژوی چین به اتمام رسید که تیم کشورمان در مجموع 2 بخش کاتا و کومیته مردان و زنان با تک طلای صالح اباذری، نقره مهدی خدابخشی و 9 برنز به کار خود پایان داد.

این پیکارها از چند جهت برای کاراته ایران دارای اهمیت بود که در بخش انفرادی و مدال‌های کسب شده به خصوص در بخش کومیته (مبارزه) زنان و البته کاتا (اجرای فرم) مردان و زنان، نقدهای بسیاری وجود دارد.

از سوی دیگر، رقابت‌های کومیته تیمی نیز میدانی برای انتخابی پیکارهای جهانی بود که با نتایج به دست آمده، شاگردان سیدشهرام هروی با کسب مدال برنز و ایستادن بر سکوی سومی، سهمیه حضور در مسابقات تیمی جهان را به دست آوردند.

اما تیم زنان ایران که نتوانست در آسیایی به نتایج خوبی در بخش انفرادی دست یافته و با سه مدال برنز به کار خود پایان داد، در کومیته تیمی نیز با شکستی زودهنگام از دور مسابقات کنار رفت تا حضور در جام‌جهانی تیمی را از دست بدهد.

اولین دوره رقابت‌های جهانی تیمی کاراته، دوم تا چهارم آذر به میزبانی پامپلونا در کشور اسپانیا برگزار خواهد شد. پیش از این پیکارهای تیمی همراه با مسابقات انفرادی جهان برگزار می‌شد، اما از امسال این 2 رویداد جهانی به صورت مجزا برگزار می‌شود. این در حالی است که کومیته تیمی مردان ایران، طی سالیان گذشته نتایج درخشانی را در سطح جهان کسب کرده است.

انتهای پیام /