سه‌شنبه 3 مهر 1403

مردم در سایت‌های خبری آنلاین دنبال چه خبرهایی می‌گردند؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مردم در سایت‌های خبری آنلاین دنبال چه خبرهایی می‌گردند؟

محققان در شهر کلن با بررسی نحوه مرور اخبار بیش از هفت هزار نفر اعلام کردند که مردم در سایت‌های خبری آنلاین بیشتر به سمت مطالب کم استرس تر و سبک تر از جمله محتواهای زرد و اخبار ورزشی می روند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آلمان در سایت‌های خبری آنلاین تمایل به خواندن مطالبی دارند که ربطی به سیاست نداشته و در اصطلاح دارای محتوای زرد هستند.

به نقل از دویچه وله، سه محقق از مؤسسه علوم اجتماعی Gesis-Leibniz در شهر کلن با بررسی نحوه مرور اخبار بیش از هفت هزار نفر اعلام کردند که مردم در سایت‌های خبری بیشتر به سمت مطالب کم‌استرس‌تر و سبک‌تر از جمله محتواهای زرد و اخبار ورزشی می‌روند.

لازم به ذکر است، محتوای زرد به محتوایی می‌گویند که فقط با هدف جذب کلیک یا بازدید و فروش بیشتر تولید می‌شود و فایده مشخص دیگری ندارد. همین تعریف را می‌توان به فروش بیشتر مجله، کسب درآمد از تماشای ویدیوهای زرد و هر مدل دیگری تعمیم داد. به رسانه‌هایی که همیشه در حال انتشار محتوای زرد هستند، رسانه زرد گفته می‌شود.

نتایج همچنین نشان داد در صورت توجه به اخبار سیاسی، مخاطبان بیشتر سراغ موضوعاتی می‌روند که با دیدگاه‌های سیاسی‌شان همخوانی دارد.

محققان این امر را علاوه بر شهروندان آلمان، در میان شهروندان آمریکا، اسپانیا و ایتالیا نیز مشاهده کردند.