دوشنبه 16 مهر 1403

مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه

تیم ملی فوتسال تایلند در یک دیدار جذاب و دشوار با نتیجه دو بر یک برابر کراواسی به پیروزی دست یافت و نخستین شوک را در اولین روز جام جهانی وارد کرد

به گزارش ورزش سه، جام جهانی از امروز به نمایش در آمده است و در یکی از حساس‌ترین مسابقات گروه دوم، تیم ملی تایلند نایب قهرمان قاره کهن در مصاف با تیم ملی کرواسی شانس دوم صعود از گروه به پیروزی بزرگی دست پیدا کرد تا میگوئل رودریگز مربی اسپانیایی در نخستین روز رقابت‌ها معادلات گروه B را پیچیده کند. تایلند در بهترین فرم خود قرار داشت و همچنین اخیراً در مسابقات قهرمانی فوتسال قاره‌ای در خانه خود قهرمان شد، اما این بار چالش بزرگ‌تر بود و نتیجه بازی با کرواسی عملاً تکلیف تیم صعود کننده را در نخستین روز مشخص می‌کرد. کراواسی با هدایت ماوروویچ پیش از دیدار با تایلند در 13 بازی از 14 بازی قبلی خانگی خود شکست نخورده بود و همچنین در 9 مسابقه اخیر خود در نیمه اول بازنده زمین را ترک نکرده بود. ولی جام جهانی دور از خانه بود و تمامی این رکورد ها از بین رفت.

*ترکیب ابتدایی کراواسی؛

زوران پریمیک نیکو ووکمیر تیهومیر نواک فرانکو یلووچیچ لوکا پریک

*ترکیب ابتدایی تایلند؛

ارون سنبات ایتیکا سارووت وانگ سوک محمد اسامان موسی

تایلند اعتماد به نفس خود را به آسمان رساندو در همان آغاز بازی بی رحمانه فشار خود را به کراواسی زیاد کرد و در دقیقه 2 توسط فوق ستاره‌شان محمد اسامان موسی که در لیگا ناسیونال اسپانیا برای کوردوبا توپ می‌زند به گل رسید تا او اولین گل جام جهانی 2024 را به نام خود ثبت کند. در ادامه دو تیم موقعیت هایی را بر گلزنی داشتند. کراواسی برای جبران گل خورده و تایلند برای دو برابر کردن اختلاف هر چه به سوی دروازه یکدیگر کوفتند بی نتیجه بود تا این دیدار در نیمه نخست با یک گل به سود تایلند به پایان برسد.

در نیمه دوم، کراواسی موقعیت‌های بیشتری را خلق کرد و ضربات پیاپی را به سوی دروازه ارون سنبات شلیک کرد. شاگردان ماوروویچ که حول محور ستاره‌های خود مارینوویچ و یلوویچ برای جبران نتیجه امید داشتند، 17 شوت در چارچوب داشتند که به جز ضربه پایانی، هیچ‌کدام به گل تبدیل نشد.

در نقطه مقابل، تایلند با مربی مطرح اسپانیایی یک کلاس دفاعی فوق العاده و آموزنده را به نمایش گذاشت و تا لحظه پایانی آسیب ندید. آن‌ها پاداش دفاعی منطقه ای و محکم را در دقیقه 30 با گلزنی روناچای یونگ وانگ بدست آوردند و بازی را دو بر صفر پیش افتادند.

ثانیه‌های بعد، آنتونیو سکولیچ روی پاس مارینوویچ، اختلاف را به یک گل رساند و حتی کراوات را مجاب کرد تا به سیستم پاورپلی روی بیاورد که در نهایت موفق به برابر کشیدن بازی نبودند و تایلند در نخستین مسابقه جام جهانی 2024، حریف اروپایی را سکته داد.

در دیگر دیدار گروه دوم، برزیل و کوبا به مصاف هم بر صفر به سود برزیل در جریان است

مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه 2
مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه 3
مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه 4
مرد اسپانیایی معادلات گروه دوم رابرهم زد؛/ تایلند 2 _ 1 کراواسی: سکته اروپایی‌ها در افتتاحیه 5