دوشنبه 9 مهر 1403

مرد 42 ساله پلدشتی در رودخانه ارس غرق شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرد 42 ساله پلدشتی در رودخانه ارس غرق شد

ارومیه - ایرنا - دادستان عمومی پلدشت گفت: یک مرد 42 ساله از اهالی این شهرستان هنگام شنا کردن در رودخانه ارس غرق شد.

محراب پوراکبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد که عصر روز گذشته سوار بر یک تیوپ قصد شنا در این رودخانه را داشت بر اثر ورزش باد شدید به داخل این رودخانه افتاده و به‌دلیل عمق زیاد آب و آشنا نبودن به فنون شنا غرق می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم هشدارهای فراوان مسوولان مبنی بر شنا و ماهیگیری نکردن در رودخانه ارس متاسفانه برخی بدون توجه به این هشدارها وارد آب این رودخانه شده و موجب بروز اتفاقاتی از این دست می‌شوند.

دادستان عمومی پلدشت اضافه کرد: رودخانه ارس در برخی از نقاط با ظاهری بسیار آرام انسان را برای شنا وسوسه می‌کند، اما حتی ماهرترین شناگران محلی و غواصان نیز قادر به مقابله و رهایی از گرداب‌ها و سرعت بسیار بالای جریان آب این رودخانه نیستند.

این نخستین حادثه غرق‌شدگی در آب این رودخانه در سال جاری است.

رودخانه ارس که در شمال آذربایجان‌غربی و در مرز بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان جریان دارد از رودخانه‌های دائمی و پرآب شمال غرب کشور است.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌ای شنا کردن در منابع آبی استان را ممنوع اعلام کرده است؛ با توجه به آغاز فصل گرما، تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه های این شرکت، در سدها، رودخانه‌ها و تاسیسات آبی آذربایجان‌غربی شنا می‌کنند که این امر همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.

افزایش دمای هوا، شنا و آب تنی در رودخانه‌ها، سدها و سواحل دریاچه پشت سدها را افزایش داده است که آشنا نبودن افراد به فنون شنا باعث شده اتفاقات جبران‌ناپذیری برای این افراد افتاده و در بسیاری موارد جان خود را از دست دهند.

*س_برچسب‌ها_س*