شنبه 16 تیر 1403

مرکز توسعه تجارت الترونیک خبر داد / رشد 52 درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مرکز توسعه تجارت الترونیک خبر داد / رشد 52 درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد 52 درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی کشور در سه ماهه اول نسب به سال گذشته خبر داد.

امین کلاهدوزان - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی - با اشاره به رشد قابل توجه و صعود چشم‌گیر تجارت الکترونیکی در سه ماهه اول سال 1403 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار کرد: با استقبال فوق العاده و همراهی همه صاحبان کسب و کار، حجم معاملات تجارت الکترونیکی کشور در سه ماهه اول به 964 همت رسید که نسب به سال قبل 52 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینمادهای صادر شده در مدت مذکور، تصریح کرد: با رشد 46 درصدی صدور اینماد به نسبت مدت مشابه، اکنون بیش از 228 هزار اینماد فعال در سطح کشور وجود دارد.

کلاهدوزان همچنین با اشاره به امضای الکترونیکی صادره در این مدت، گفت: صدور بیش از 1 میلیون و 200 هزار امضای الکترونیکی یعنی رشد قریب به 61 درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: این مسئله نشان از توجه و استقبال مردم و کسب و کارها از این خدمت مهم و راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دارد.

خبر مرتبط آمار رئیس کل گمرک از میزان تجارت خارجی / صادرات نفتی به چند میلیارد دلار رسید؟

رئیس کل گمرک اعلام کرد: میزان صادرات غیر نفتی کشور در سه ماهه امسال با افزایش 7.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به 13.5 میلیارد دلار رسیده است.

وی بیان کرد: برداشتن موانع موجود بر سر راه کسب و کارها، تسهیل‌گری و توسعه بازارهای جدید از مهم ترین رویکردهای این مرکز است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

مرکز توسعه تجارت الترونیک خبر داد / رشد 52 درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی 2