دوشنبه 16 مهر 1403

مرگبارترین روز در تاریخ بشر چه روزی است؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مرگبارترین روز در تاریخ بشر چه روزی است؟

از روز 23 ژانویه 1556 میلادی در گذر زمان به عنوان روزی تلخ و غم‌انگیز یاد می‌شود که برای نسل بشر بسیار مصیبت‌بار بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، در این روز نحس، بیشتر از هر روز دیگری در تاریخ، جان انسان‌ها در پی حادثه‌ای طبیعی به کام مرگ فرو رفته است.

به گزارش یورونیوز، اکثریت قریب به اتفاق تلفات این حادثه که برای همیشه در تاریخ ماندگار شده نیز در استان شنسی واقع در شمال غربی چین روی داده است.

عامل این فاجعه زمین‌لرزه مهیب و بزرگی بود که از لغزش دو گسل زلزله‌خیز به نام‌های وینان و هواشان بوجود آمد. این زمین لرزه که کانون آن در مجاورت شهرستان «هووا» گزارش شد، جان دست کم 830 هزار انسان را گرفت.

البته، هیچ کس تعداد دقیق تلفات کلی یا شمار افرادی که در همان روز واقعه جان باختند را نمی‌داند. طبق برخی گزارش‌ها، حدود یک‌سوم قربانیان بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه مهیب، در اثر ریزش ساختمان‌ها، فروپاشی غارها و رانش زمین کشته شدند و تعداد زیادی نیز در هفته‌های بعد به دلیل بیماری و قحطی جان باختند.

زمین لرزه مهیب شنسی به بزرگی 8 تا 8.3 درجه در مقیاس ریشتر با آنکه قوی‌ترین زلزله ثبت شده در تاریخ به شمار نمی‌رود اما در صدر فهرست مرگبارترین بلایای طبیعی قرار دارد که تاکنون نوع بشر با آن روبرو شده است.

233233

کد خبر 1967989