چهارشنبه 4 مهر 1403

مزایای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مزایای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بسیاری از کشور ها در جهان با مشکل آب روبه رو هستند. به این معنی که به تعداد زیادی از انسان ها در دنیا آب سالم و قابل آشامیدن نمی رسد. به همین دلیل است که از اوایل قرن بیستم مردم به فکر راه ها و روش هایی بودند که بتوانند آب آشامیدنی خود را تصفیه کنند و کیفیت آن را بهبود ببخشند.

با گذشت سالیان زیاد، کشور ها به فکر ایجاد قوانینی افتادند که آب را تا حد استانداردی تصفیه کنند. این استاندارد در هر کشور مطابق کیفیت آب آن جا تعیین میشود.

اما نکته اصلی در اینجاست که آب تصفیه شده در تصفیه خانه به اندازه ای فیلتر نمی شوند که بتوان آن را سالم و قابل آشامیدن نامید. به همین دلیل است که نیاز به تصفیه آب به وجود میاید.

دستگاه تصفیه آب در داخل خانه ها نصب میشود و میتواند آب ورودی به منزل شما را تا اندازه قابل ملاحظه ای تنظیم کند. تصفیه آب ها انواع مختلفی دارند. دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و همچنین آب تصفیه کن های صنعتی از انواع آنها هستند.

هر یک از این دستگاه ها دارای اجزای ثابتی هستند. برای مثال همه تصفیه آب ها فیلتر های مشخصی دارند. در صورتی که دستگاه از سیستم اسمز معکوس برای فیلتراسیون آب استفاده کند، حداقل شش فیلتر در دستگاه تعبیه میشود.

*س_فیلتر های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب_س*

دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس معمولا از 5 تا 6 فیلتر تشکیل شده است. فیلترهای دستگاه تصفیه آب اساسی‌ترین نقش را در تصفیه کردن آب ایفا میکنند. مهم‌ترین فیلتر به کار رفته در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO، فیلتر ممبران اسمز معکوس است. این فیلتر ذرات آلاینده موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه میکند تا آب به دست آمده بهترین کیفیت را دارا باشد.

فیلتر های تصفیه آب به ترتیب مرحله هر کدام به شرح زیر است:

  • فیلتر مرحله 1 وظیفه از بین بردن مواد درشت درون آب را تا اندازه 5 میکرون دارد. این فیلتر، الیافی پلی پروپیلن نام دارد که به اختصار به آن pp هم گفته میشود.
  • در مرحله 2 فیلتر کربن پودری حضور دارد. وظیفه فیلتر کربن پودری از بین بردن کلر در آب یا کم کردن مقدار آن است.
  • فیلتر مرحله 3، فیلتر کربن بلاک است که از کربن اکتیو ساخته شده است. کربن بلاک وظیفه جذب کلر باقی مانده در آب و همچنین شفاف سازی آب را دارد.
  • فیلتر مرحله 4‌، همانطور که بالاتر در مورد آن توضیح دادیم، فیلتر ممبران اسمز معکوس نام دارد. ممبران اصلی‌ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی است. این فیلتر ذرات موجود در آب را تا ریزترین جای ممکن حذف میکند و کیفیت آب را تا مقدار بالایی بهبود میبخشد.
  • فیلتر مرحله پنج یعنی فیلتر پست کربن خطی در بین مخزن ذخیره، فیلتر ممبران و شیر برداشت نصب میشود. وظیفه این فیلتر از بین بردن بو و طعم ناخوشایند درون آب است.
  • فیلتر مرحله ششم تصفیه آب، فیلتر مینرال است. مینرال به آب مواد معدنی که برای بدن لازم هستند را اضافه میکند.
*س_مزایای استفاده از تصفیه آب خانگی_س*

دستگاه تصفیه آب خانگی از شما در برابر آلاینده‌های مضر محافظت میکند: این دستگاه ها به دلیل استفاده از ممبران اسمز معکوس میتوانند ذرات آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه کنند.

با استفاده از دستگاه تصفیه آب از کودکان خود محافظت کنید: آبی که در لوله کشی منزل شما موجود است، دارای نیترات است. در صورتی که نیترات بیش از حد در آب آشامیدنی موجود باشد، با نوشیدن آن خطرات زیادی خانواده تان و به خصوص کودکان و افراد مسن را تهدید میکند.

تصفیه آب میتواند فلزات سنگین را از بین ببرد: فلزات سنگین موجود در آب علاوه بر اینکه طعم و بوی آب را ممکن است تغییر دهند، میتوانند منجر به بیماری‌هایی در آینده شوند. سنگ کلیه، ناراحتی‌های عصبی و حتی بیماری‌های منجر به سرطان میتواند از معظلات مصرف فلزات سنگین باشد. دستگاه تصفیه آب بیش از 99 درصد این گونه فلزات را از آب حذف میکند.

با استفاده از تصفیه آب، مزه و بوی آب را بهتر کنید: دستگاه تصفیه آب دارای فیلتر پست کربن است که میتواند با حذف برخی از ناخالصی های درون آب، طعم آب را بهبود بخشد.

پوست و موی سالم تر را با آب تصفیه شده تجربه کنید: آب سخت به آبی میگویند که دارای املاح و ناخالصی های فراوان است. برخی از املاح آب به خصوص کلسیم باعث میشوند تا صابون و شامپویی که استفاده میکنید به خوبی کف نکنند و رسوب دهند. این رسوب موجب خشکی پوست شما و شکنندگی موهایتان میشود.

*س_در خرید تصفیه آب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟_س*

در خرید دستگاه تصفیه آب نیز همانند دیگر لوازم منزل باید با برخی نکات آشنا شوید. این نکات به شما کمک میکند تا بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را برای خانه خود تهیه کنید.

*س_از مرکز فروش معتبر اقدام به خرید تصفیه آب کنید_س*

دلیل اینکه گفته میشود از مرکز فروش معتبری به خرید دستگاه تصفیه بپردازید آن است که متاسفانه در حال حاضر برخی از فروشندگان هستند که دستگاه های بی کیفیت خود را با لیبل برند های معتبر به فروش میرسانند. خرید از فروشگاه معتبر به شما اطمینان میدهد که کیفیت دستگاه خریداری شده مناسب است.

*س_به قیمت دستگاه و امکانات آن دقت کنید_س*

دستگاه تصفیه کننده با فاکتور های متعددی گران تر یا ارزان تر میشود. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی به عواملی مانند اعتبار برند تصفیه آب، سیستم فیلتراسیون آب، تعداد فیلتر های به کار رفته، گارانتی معتبر و کیفیت قطعات بستگی دارد. در خرید تصفیه آب توجه داشته باشید که قیمتی متناسب با امکانات و کیفیت دستگاه بپردازید.

در این مطلب به طور کلی به برخی از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب و همچنین عواملی که در خرید تصفیه آب باید به آن دقت کنید پرداختیم. برای خرید انواع دستگاه تصفیه آب، فیلتر های تصفیه آب و انواع قطعات آب تصفیه کن میتوانید به سایت پاکاب گستر مراجعه کنید.

شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات تصفیه آب است که با بیش از 10 سال سابقه، در حوزه تصفیه آب فعالیت می کند.

کد خبر 1581043
مزایای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی 2
مزایای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی 3