پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مزد منطقه‌ای روی میز شورای عالی کار است / تصویب در صورت پذیرش اکثریت اعضا

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مزد منطقه‌ای روی میز شورای عالی کار است / تصویب در صورت پذیرش اکثریت اعضا

علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی درباره منطقه‌ای شدن دستمزد کارگران در سال آینده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: این پیشنهاد وجود دارد که به سمت منطقه‌ای شدن دستمزد‌ها پیش برویم که عدالت مزدی برای کارگران در کشور ایجاد شود. در جلسه 329 شورای عالی کار، با پیشنهاد وزیر اقتصاد قرار شد توسط کمیته‌های کارشناسی شورای عالی کار، این موضوع...

علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی درباره منطقه‌ای شدن دستمزد کارگران در سال آینده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: این پیشنهاد وجود دارد که به سمت منطقه‌ای شدن دستمزد‌ها پیش برویم که عدالت مزدی برای کارگران در کشور ایجاد شود. در جلسه 329 شورای عالی کار، با پیشنهاد وزیر اقتصاد قرار شد توسط کمیته‌های کارشناسی شورای عالی کار، این موضوع کارشناسی شود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه هیچ فشاری از سمت هیچ نهادی در رابطه با پذیرش مزد منطقه وجود ندارد اظهار کرد: در شورای عالی کار، جمع‌بندی با توجه به نظر اکثریت انجام می‌شود. قطعا نظر شرکای اجتماعی، هم کارگری هم کارفرمایی برای ما مهم هست. انشاالله که بتوانیم به اتفاق نظر به یک تصمیمی برسیم.

معاون روابط کار وزارت کار و رفاه اجتماعی در پایان افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که تورم در مناطق مختلف کشور متفاوت است یا در منطقه‌ای تعداد کارگران بیشتر است، مزد منطقه‌ای می‌تواند به این موارد ورود کند البته در این زمینه شاخص‌های متعدد دیگری هم وجود دارد که باید در یک فضای کارشناسی بررسی و جمع بندی شود.