یک‌شنبه 15 مهر 1403

مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند / کاهش ازدواج علتِ بسته شدن پنجره جمعیتی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند / کاهش ازدواج علتِ بسته شدن پنجره جمعیتی

طیبه میرجلالی با بیان اینکه برای عدم بسته شدن پنجره جمعیتی کشور 5 سال فرصت داریم، گفت: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی روبرو می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه میرجلالی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تمایل جوانان به ازدواج بسیار کاهش یافته و تعطیلی هر ماه به طور میانگین دو دفترخانه ازدواج در کشور، مهر تائیدی بر این ادعاست.

این مشاور با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو مشکل بزرگ ازدواج در کشور است، افزود: بسیاری از جوانان نداشتن شغل و مسکن را دلیل بر عدم تمایل به ازدواج عنوان می کنند. میرجلالی تصریح کرد: مسئولین باید برای مسکن جوانان برنامه ای اساسی تدارک ببینند تا این قشر در سن ازدواج بتوانند خانه ای برای زندگی مشترک تهیه کنند. وی افزود: جوانان نیز برای خودکفایی باید دوره های مهارت آموزی بگذرانند تا در زمان نیاز به اشتغال، بتوانند کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند. میرجلالی با بیان اینکه مهارت آموزی باید مهمترین اولویت بخش آموزش کشور قرار گیرد، بیان کرد: متاسفانه با وجود مشکل اشتغال، هنوز رشته های صرفا نظری و بدون بازار کار در دانشگاه ها تدریس می شود. وی در خاتمه با بیان اینکه برای عدم بسته شدن پنجره جمعیتی کشور 5 سال فرصت داریم، خاطرنشان کرد: اگر امروز برای ازدواج جوانان برنامه ریزی نکنیم در آینده با سونامی سالمندی روبرو می شویم. انتهای پیام /