چهارشنبه 4 مهر 1403

مسابقات جهانی آلبانی لیگ برتر کشتی را چه زمانی تعطیل می‌کند؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مسابقات جهانی آلبانی لیگ برتر کشتی را چه زمانی تعطیل می‌کند؟

باوجودی که تیم‌ها اکنون اجازه استفاده از 14 کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و زیر 23 سال جهان را ندارند، لیگ برتر آزاد همچنان دو هفته دیگر تا پیش از اعزام به آلبانی برگزار خواهد شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از جمع 14 آزادکاری که در قالب دو تیم بزرگسالان و زیر 23 سال قرار است در مسابقات جهانی پیش رو در تیرانا شرکت کنند، رضا مومنی و کامران قاسم‌پور که جزو 4 ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی هستند هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌اند اما 12 کشتی‌گیر دیگر در عضویت تیم‌ها هستند.

دو ملی‌پوش بزرگسال شامل امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی در 70 و 79 کیلوگرم همراه با امیرحسین فیروزپور در 92 کیلوگرم در عضویت بانک شهرند که سال گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

علی مومنی در 57 و مهدی حاجیلوئیان در 97 کیلوی تیم امید نیز با معینی‌پور قرارداد دارند و بیشترین ملی‌پوش نیز از آن تیم سایپاست که اکثر ملی‌پوشان جوان را به خدمت گرفته و اکنون شاکله اصلی تیم اعزامی زیر 23 سال به تیرانا را جوانان تشکیل می‌دهند.

ابراهیم خواری در 61 کیلو، عباس ابراهیم‌زاده در 65 کیلو، سینا خلیلی در 70 کیلو، علی رضایی در 74 کیلو، مهدی یوسفی در 79 کیلو، ابوالفضل رحمانی در 86 کیلو و امیرضا معصومی در 125 کیلو سایپایی‌هایی هستند که اکنون در اردوی تیم ملی خود را برای شرکت در مسابقات جهانی زیر 23 سال آماده می‌کنند.

بااین وجود لیگ برتر همچنان دو هفته دیگر پیگیری خواهد شد. سازمان لیگ کشتی برنامه هفته سوم مسابقات را که اعلام کرده و این رقابت‌ها 12 و 13 مهر ماه به انجام خواهد رسید که در مهم‌ترین مسابقه، بانک شهر در بجنورد میهمان معینی‌پور خواهد بود.

بانک شهر در این مصاف هیچ کدام از نفرات اصلی‌اش در سه وزن 70، 79 و 92 کیلوگرم را که در اردوی مسابقات جهانی آلبانی هستند را در اختیار ندارد.

سازمان لیگ همچنین بنا دارد یک هفته از دور برگشت را نیز تا پیش از مسابقات جهانی آلبانی برگزار کند و بعد از آن مسابقات تا زمان اتمام این رقابت‌ها تعطیل خواهد شد.

پیکارهای زیر 23 سال جهان از 30 مهر تا 6 آبان و رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی هم 7 تا 10 آبان برگزار می‌شود و طبیعتا استارت دوباره لیگ برتر، از نیمه آبان ماه با برگزاری هفته دوم دور برگشت خواهد بود که دیگر تیم‌ها قادر به استفاده از کشتی‌گیران اردونشین خود هستند.