چهارشنبه 18 مهر 1403

مساجد پایگاه شکل گیری هسته های لازم برای پیروزی جبهه مقاومت باشد / مسجد پویا، نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مساجد پایگاه شکل گیری هسته های لازم برای پیروزی جبهه مقاومت باشد / مسجد پویا، نیاز جامعه امروز است

میرهادی گفت: مسجد پویا در همه امورات محله موثر و تصمیم گیر و کمک کار مردم است. پایگاه انواع فعالیت های اجتماعی، زمینه ساز پیشرفت جامعه، راهنما و مشاور مردم در امورات و مشکلات و حتی حل معضلات و آسیب های اجتماعی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، سرهنگ دوم پاسدار سید محمد مهدی میرهادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش امروز در مراسم تجلیل از فعالان مسجد که در مسجد امام سجاد (ع) محله زاغرم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به نامگذاری 30 مرداد ماه به عنوان روز جهانی مساجد گفت: اسلام با ظهور خود، ودیعه ای مهم را برای مسلمانان به ارمغان آورد و آنهم، گرد آوری مردم حول محور دعا، توسل و مناجات در یک مکان واحد به نام مسجد بود.

میرهادی با بیان این مطلب که بعد معنوی، تنها کارکرد مسجد نیست، اظهار کرد: در مسجد علاوه بر عبادت، کانون تصمیم گیری و تصمیم سازی برای امورات حکومتی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه " نماز، ستون دین است"، افزود: اگر از نماز غفلت شود نباید انتظار داشت که معضلات و مشکلات کم شود. نماز بدون غفلت و ریا و همراه با ذکر، توجه و عمل می تواند انسان را متعالی کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش، مسجد را به عنوان یک پایگاه دینی که می تواند در آن اقدامات نیک رخ دهد، برشمرد و ادامه داد: در مسجد اعم از انسان سازی، خودسازی، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی، مقابله با دشمن در راستای تحقق دولت و تمدن جهانی می تواند وجود داشته باشد که همه این امورات در راستای ارکان مسجد شکل می گیرد.

میرهادی یادآور شد: اگر همدلی، یکدلی و همراهی ارکان مسجد در کنار تدبیر، مدیریت، ذکاوت و بصیرت امام جماعت مسجد شکل بگیرد، مسجد پویا و موثر در جامعه پیرامونی خود خواهد بود‌.

وی به شاخصه های مسجد پویا اشاره و اضافه کرد: مسجد پویا در همه امورات محله موثر و تصمیم گیر و کمک کار مردم است. پایگاه انواع فعالیت های اجتماعی، زمینه ساز پیشرفت جامعه، راهنما و مشاور مردم در امورات و مشکلات و حتی حل معضلات و آسیب های اجتماعی خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با تاکید بر اینکه، مسجد، پایگاه انواع فعالیت های هسته مقاومت است، گفت: امروز در جنگ نرمی قرار داریم که دشمن با تمام توان و تجهیزات، تلاش برای از بین بردن اسلام، شیعه، انقلاب و حکومت اسلامی دارد.

وی، هسته های فرهنگی را تکمیل کننده هسته مقاومت دانست و اظهار کرد: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ به مثابه اکسیژن است که در همه جا وجود دارد ؛ اگر به امورات فرهنگی خدشه وارد شود و از بین برود فقط زندگی نباتی باقی می ماند که این نوع زندگی نمی تواند تامین کننده نیازهای بشر و زمینه ساز بودن خلیفه الله بودن او در روی زمین باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش، برنامه ریزی واقعی جهت جذب جوانان به مسجد را امری مهم برشمرد و گفت: امروز جذب جوانان و تصرف دلهای آنها به سمت مسجد، مسئله ای مهم است چراکه هجمه ها و جنگ فرهنگی و اطلاعاتی موجود در جامعه امروزی، ذائقه جوانان و نوجوانان را تغییر داده است.

میرهادی به لزوم ورود و فعالیت موثر در فضای مجازی اشاره و افزود: حوزه فضای مجازی، مهم است چراکه ورودی های قلب و ذهن افراد را تحت تأثیر قرار داده و تصرف کرده است.

وی فعالیت در مسجد را مدال افتخار دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت در مسجد غنیمت و توفیق الهی است. از خداوند منان باید خواست که توفیق خدمتگزاری در خانه خودش را به انسان عنایت کند.

انتهای پیام /