شنبه 7 مهر 1403

مستندی که زندگی استاد سیدعبدالله انوار را روایت می‌کند + فیلم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مستندی که زندگی استاد سیدعبدالله انوار را روایت می‌کند + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، پنج‌شنبه 18 اسفندماه خبر درگذشت استاد عبدالله انوار، نسخه‌شناس و پژوهشگر فلسفه و ریاضی در رسانه‌ها مخابره شد. وی فرزند سید یعقوب انوار و از نوادگان سید نعمت‌الله جزایری بود که تحصیلات و مطالعات گسترده‌ای در حوزه حکمت، ریاضی، موسیقی، حقوق و تاریخ داشت. این محقق 98 ساله به موازات دروس جدید، دروس حوزوی را نزد پدر دنبال کرد، کفایهالأصول را از ابوالقاسم گرجی آموخت و در مدرسه حقوق به جلسات سید حسن امامی و موسی عمید شرکت کرد.

انوار موفق به اخذ مدرک لیسانس ریاضی بود و فلسفه را از شهید مطهری بهره برده بود. استاد انوار طی بیش از نیم‌قرن به تدریس متون گوناگون معقول و منقول پرداخت و تا چندی پیش، علی‌رغم کسالت و کهولت سن، از فعالیت علمی کناره نگرفت. شرح و ترجمه «شفا» بوعلی، «تلویحات» شیخ اشراق و «اشارات» طوسی، شرح «موسیقی الکبیر» فارابی، تصحیح و تعلیقه بر «اساس الاقتباس» طوسی و «دانشنامه علایی» بوعلی و همکاری در تدوین «لغت‌نامه دهخدا» از آثار ماندگار این عالم فقید است. مستند در جست‌وجوی گمنامی زندگی و احوال این پژوهشگر کهنه‌کار را به تصویر کشیده است و از زبان خود او حیاتِ علمی‌اش را بازگو می‌کند.

در ادامه می‌توانید این مستند را تماشا کنید.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سیدعبدالله انوار عبدالله انوار در جست و جوی گمنامی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است