یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مستند نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان رونمایی شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مستند نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان رونمایی شد

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: شهید عبدالحمید سالاری آذر سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در درگیری با گروه تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، سردار اباذر سالاری در حاشیه رونمایی مستند شهید «عبدالحمید سالاری» نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان بیان کرد: مهم‌ترین تأکید و سفارش رهبر معظم انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه است. باید شهدا به عنوان نماد و یک الگو به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی شوند.

وی افزود: تحقیق و پژوهش درباره زندگینامه شهید عبدالحمید سالاری از شهریورماه 99 آغاز و در کمتر از سه ماه ساخته شد. ساخت این فیلم توسط عوامل گروه تلویزیونی معاونت روابط عمومی سپاه استان و با همکاری جمعی از بسیجیان به کارگردانی علیرضا حمیدی زاده انجام شد.

سردار سالاری خاطرنشان کرد: در مراسم رونمایی از این مستند خانواده شهید عبدالحمید سالاری نخستین شهید مدافع حرم هرمزگان و خانواده شهید خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم نیز حضور داشتند. شهید عبدالحمید سالاری آذر سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در درگیری با گروه تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید. این شهید متولد سال 1355 روستای سردر از توابع شهرستان حاجی آباد بوده و از خود 2 فرزند به نام‌های «محمدامین» و «زهرا» به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام