جمعه 14 اردیبهشت 1403

مسلمانان و مهاجران قربانیان اصلی حوادث اخیر استرالیا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مسلمانان و مهاجران قربانیان اصلی حوادث اخیر استرالیا

اقتصادنیوز: دو حادثه حمله با چاقو در استرالیا طی دو روز، تنش‌های اجتماعی را در این کشور به همراه داشته و مسلمانان یا مهاجران را بیش از دیگران تحت فشار استاندارهای دوگانه پلیس در تحقیقات اولیه برای شناسایی عامل و انگیزه حمله، قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هفته گذشته در دو روز متوالی دو حمله با چاقو در شهر سیدنی استرالیا اتفاق افتاد که چندین نفر کشته و زخمی بر جای گذاشت. روز یکشنبه یک مرد 40 ساله در مرکز خرید وستفیلد در منطقه بوندی به سمت مردم حمله‌ور شد و 6 نفر را با ضربات چاقو کشت و تعدادی دیگر را زخمی کرد.

خبر مرتبط آخرین اخبار از حمله با چاقو در یک مرکز خرید سیدنی / تعداد کشته‌شدگان به چند نفر رسید؟

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای خبر دادند که شمار جان باختگان حمله با چاقو در یک مرکز خرید شهر سیدنی به 6 نفر رسیده است.

فردای همان روز یک حمله با چاقو در یک کلیسا در سیدنی اتفاق افتاد که فرد ضارب به کشیش در حال برگزاری یک مراسم حمله و وی را زخمی کرد. پلیس بعدا اعلام کرد که یک پسر 16 ساله استرالیایی به دلیل حمله چاقو به اسقف کلیسای آشوری در غرب سیدنی به «ارتکاب یک اقدام تروریستی» متهم شده است.

خبر مرتبط تکرار حادثه چاقوکشی در سیدنی استرالیا + فیلم

اقتصادنیوز: به دنبال کشته شدن 6 نفر در یک حمله با چاقو در یک مرکز خرید در سیدنی استرالیا، حمله دیگری در یک کلیسا در این شهر اتفاق افتاد.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در این خصوص نوشت که مهاجران به خوبی می‌دانند که تقصیر این جرایم سریع به گردن آنها و «خارجی‌های غیرسفید پوست» می‌افتد. مردی که با ضربات چاقو 6 نفر را در یک مرکز خرید در سیدنی کشت، اصالتا به ایالت کویینزلند استرالیا تعلق داشته است.

به نوشته این روزنامه، اما آنچه مهاجران را بیش از همه ناامید می‌کند این است که پیش از فاش شدن هویت مظنون، دروغ و شایعه درباره اینکه فرد ضارب مسلمان یا مهاجر بوده به صورت گسترده منتشر شد.

در حمله دوم، پلیس و آژانس اطلاعات استرالیا نوجوان ضارب را در حالی به ارتکاب یک اقدام تروریستی متهم کرده که گزارش‌هایی در مورد مشکلات سلامت روان فرد ضارب نیز وجود داشته است.

پس از این اتفاق‌ها، جامعه مسلمانان سیدنی در حالت آماده باش قرار گرفت. پس از حمله اول در سیدنی، شبکه حمایت از مسلمانان استرالیا در فیس بوک از پلتفرم‌های خبری درخواست کرد تا نظراتی را که باعث ایجاد نفرت علیه مردم «به دلایل نژادی یا مذهبی» می‌شود حذف کنند. روز یکشنبه، پلیس تأیید کرد که این حمله به دلایل ایدئولوژیک انجام نشده است.

در طول هفته، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، نگرانی عمیق خود را در مورد تأثیر رسانه‌های فعال در فضای مجازی بر انسجام اجتماعی ابراز کرد و روز جمعه هشدار داد که «هر اقدام لازمی» را انجام خواهد داد تا مطمئن شود که شرکت‌های رسانه های اجتماعی مطالب خشونت آمیز منتشر شده آنلاین را حذف می‌کنند.

در حالی که مسلمانان و سایر جوامع مذهبی از جمله انجمن آشوریان استرالیا این خشونت را محکوم کرده و اتحاد، صلح و احترام به مکان‌های مذهبی را خواستار شدند، یک مسجد بزرگ سیدنی به نام «لاکمبا» تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرد.

شورای اسلامی ایالت نیوساوث ولز در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که دچار سردرگمی شده که چرا حمله منطقه بوندی به مسائل مربوط به سلامت روان نسبت داده شده در حالی که حادثه کلیسا اقدام تروریستی شناخته شده است، اگرچه مظنون نوجوان نیز سابقه مشکل سلامت رفتاری و روانی داشته است.

در نتیجه با اینکه هیچکدام از این مسائل ارتباطی با مسلمانان یا مهاجران در استرالیا نداشته است، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست می‌نویسد که حوادث اخیر باعث افزایش اسلام هراسی در این کشور شده در حالیکه تنش‌های اجتماعی سر باز کرده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مسلمانان و مهاجران قربانیان اصلی حوادث اخیر استرالیا 2
مسلمانان و مهاجران قربانیان اصلی حوادث اخیر استرالیا 3