سه‌شنبه 17 مهر 1403

مسن‌ترین سرمربی تاریخ لالیگا کیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مسن‌ترین سرمربی تاریخ لالیگا کیست

مانوئل پیگرینی تبدیل به پیرترین سرمربی تاریخ لالیگا اسپانیا شد و با 71 سال سن رکورد خاصی را ثبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل پیگرینی، سرمربی باتجربه و سرشناس تیم رئال بتیس، روز گذشته پس از حضور در دربی سویل، مقابل سویای اسپانیا به رکوردی خاص دست پیدا کرد و با 71 سال و 20 روز، از رکورد هلنیو هررا به عنوان مسن‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال لالیگا اسپانیا که آخرین بار در سال 1980، به عنوان سرمربی بارسلونا در سن 71 سال و 19 روز حضور پیدا کرده پیشی گرفت و نامش را در بین رکوردهای تاریخ لیگ اسپانیا جاودانه کرد.

مانوئل پلگرینی کار خود را در لیگ اسپانیا با هدایت ویارئال در سال 2004 آغاز کرد و تا پایان فصل 2008-2009 هدایت این تیم را برعهده داشت که رئال مادرید با او قرارداد امضا کرد و یک سال با او کار کرد. این مربی کهنه‌کار شیلیایی سپس از نوامبر 2010 تا ژوئن 2013 به مربیگری مالاگا رفت و سپس در تابستان 2020 برای مربیگری بتیس به اسپانیا بازگشت و اکنون او 20 سال است که در این کشور به عنوان سرمربی فعالیت دارد و از چهره‌های خاص سرمربیگری در جهان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است دیدار این دو تیم روز گذشته با نتیجه یک بر صفر به سود سویا خاتمه پیدا کرد و رئال بتیس با 12 امتیاز از 9 دیدار کماکان در رده دهم جدول باقی ماند.

مسن‌ترین سرمربی تاریخ لالیگا کیست 2