سه‌شنبه 10 مهر 1403

مسیر سخت صعود همچنان ادامه دارد / گاریدو و پنج تعویض ناکام برابر پاختاکور ازبکستان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مسیر سخت صعود همچنان ادامه دارد / گاریدو و پنج تعویض ناکام برابر پاختاکور ازبکستان

سرمربی پرسپولیس که در دیدارهای قبلی با تعویض‌های خود بازی را به سود تیمش تغییر داده بود، برابر پاختاکور موفق به انجام موفق آن نشد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در اولین میزبانی آسیایی خود و در شرایطی که تصور می‌شد با توجه به گلزنی زودهنگام مقابل حریف ازبکستانی به سه امتیاز مدنظر دست یابد، در نهایت با گلی که دراگان چران به تساوی مقابل حریف رضایت داد.

خوان کارلوس گاریدو که در اولین بازی تیمش در لیگ الیت آسیا علیرغم شکست برابر الاهلی عربستان در خانه حریف با نمایشی که تیمش به اجرا گذاشته بود، مورد تمجید قرار گرفته بود، اینبار اما شرایط بازی به شکلی که پیش‌بینی می‌کرد جلو نرفت و از کسب اولین برد خانگی در این رقابت‌ها محروم ماند.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس که با توجه به تفکراتش و تعویض‌هایی که در چند دیدار اخیر سرخپوشان برای تغییر روند بازی صورت داده بود و به نتیجه نیز رسیده بود، نظر کارشناسان را به خود جلب کرده بود، اینبار در این موضوع نیز به هدف خود نزدیک نشد و تغییرات صورت گرفته نیز مسیر بازی را به سمتی که در نظر داشت، پیش نبرد.

او در همان ابتدای نیمه دوم با خارج کردن محمد خدابنده لو که یک کارت زرد دریافت کرده بود، سعید صادقی را به میدان فرستاد. بازیکنی که طی چند دیدار اخیر غیبتی ناگهانی در ترکیب و حتی لیست این تیم داشت. سعید صادقی که قصد داشت با حرکات تکنیکی خود شرایط را به سود تیمش تغییر دهد، به نتیجه مطلوب در این راه دست پیدا نکرد.

تعویض بعدی گاریدو هم علی علیپور بود؛ مهاجم گلزن پرسپولیس که در این بازی تاریخ‌سازی هم کرد و ضمن ثبت اولین گل تاریخ این باشگاه در مسابقات لیگ الیت (نخبگان آسیا)، از رکورد گلزنی فرشاد پیوس هم عبور کرد. علیپور اما در ادامه بازی زهر لازم را روی دروازه پاختاکور نداشت و عقب نشینی تیمش و فشار حریف و در کنار جو بارانی استادیوم، او را از نزدیک شدن به دروازه رقیب دور کرده بود تا گاریدو تصمیم بگیرد برای این پست نیروی تازه نفسی را به میدان فرابخواند.

حضور لوکاس ژوائو به جای گلزن پرسپولیس هم البته بی نتیجه بود و این مهاجم نتوانست به جز موقعیتی که به سرانجام نرساند و از کف داد، گره گشا باشد. اتفاقی که با تعویض سعید مهری به عنوان ستاره دربی به جای فرشاد احمدزاده نیز رخ داد و مهری تازه نفس هرچند در گردش توپ تلاش داشت شرایط را به سود سرخپوشان کند، اما نتوانست تیم را به هدفی که برای حفظ نتیجه داشت برساند. نکته جالب اینکه تنها ثانیه‌هایی بعد از این دو تعویض همزمان بود که پرسپولیس گل تساوی را دریافت کرد و در ادامه نتوانست به خواسته خود برای بازگشت به مسیر پیروزی دست یابد.

گاریدو 10 دقیقه بعد از دریافت گل تساوی هم وحید امیری و سروش رفیعی را از زمین بیرون کشید تا با حضور عیسی آل کثیر و اوستون اورونوف تغییراتی در فاز تهاجمی تیمش بدهد. با این حال فرصت 25 دقیقه‌ای برای این دو بازیکن هم با نتیجه خاصی همراه نبود و به جز چند حرکت پا به توپ از سوی ستاره ازبکستانی که تازه از بند مصدومیت رها شده و عیسی که ضربه‌ای آرام به سمت دروازه نظروف روانه کرده بود، حاصلی نداشت.

گاریدو در پایان دومین بازی آسیایی تیمش به یک امتیاز دست یافته و اکنون مسیر سخت‌تری در ادامه برای حضور در جمع هشت تیم برتر این گروه و مجوز صعود به مرحله بعدی پیش رو خواهد داشت. باید دید تفکرات او در ادامه مسیر شرایط را برای جشن صعود فراهم خواهد ساخت یا خیر. نظر شما درباره تعویض‌هایی که گاریدو در این بازی انجام داد چیست؟

مسیر سخت صعود همچنان ادامه دارد / گاریدو و پنج تعویض ناکام برابر پاختاکور ازبکستان 2
مسیر سخت صعود همچنان ادامه دارد / گاریدو و پنج تعویض ناکام برابر پاختاکور ازبکستان 3