دوشنبه 16 مهر 1403

مشارکت حداکثری ضریب امنیت سیاسی و اجتماعی کشور را افزایش می دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشارکت حداکثری ضریب امنیت سیاسی و اجتماعی کشور را افزایش می دهد

بجنورد - ایرنا - رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 انگیزه رییس جمهور منتخب را در حل مشکلات افزایش و ضریب امنیت سیاسی و اجتماعی کشور را بیش از پیش بالا می برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل اخوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتخابات و مشارکت حداکثری از مهمترین مولفه های تقویت نظام و انقلاب است و انتخاب رییس جمهوری منتخب با آراء بالا قدرت چانه زنی نظام و دولت را در فضای بین المللی افزایش خواهد داد. وی افزود: در حقیقت مشارکت حداکثری مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی، بیانگر آن است که مشروعیت نظام از مسیر مقبولیت مردمی می گذرد.

حجت الاسلام اخوان با اشاره نقش احزاب و گروه های سیاسی در آگاهی بخشی و تاثیرگذاری در سرنوشت کشور، تصریح کرد: مردم باید به این امر آگاه شوند که کشور با وجود تحریم های متعدد خارجی باز هم توانسته در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت های چشم گیری داشته باشد که ادامه این راه نیز جز با همراهی مردم میسر نخواهد شد.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای مشارکت حداکثری، احزاب و گروه های سیاسی باید از سیاه نمایی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند، افزود: جدای از این که گروه های سیاسی باید حس اثرگذاری رای مردم در سرنوشت کشور را تقویت کنند، فضای همدلی انتخاباتی را نیز در کشور فراهم نمایند. وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به دور از هر گونه شعار زدگی، برنامه های عملیاتی خود را برای برون رفت از مشکلات کشور ارایه دهند، تا مردم نیز رییس جمهوری منتخب را براساس توانمندیش در اجرای برنامه های انتخاب کنند. حجت الاسلام اخوان خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در ایجاد فضای انتخاباتی سالم و رفابتی عادلانه دارند و علاوه بر آن با ارایه برنامه های محوری و عملیاتی نامزدها، انگیزه مردم را برای مشارکت حداکثری افزایش دهند. ارایه لیست انتخاباتی در شوراها  رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در مورد حضور این تشکل سیاسی در انتخابات شوراها اظهارداشت: با نهایی شدن تایید صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این استان، شورای وحدت فهرست نامزدهای مورد تایید خودشان را به مردم ارایه می کنند. اخوان افزود: این که در تمام 24 شهر استان خراسان شمالی هنوز به طور قطع نمی توان اظهارنظر کرد، ولی برای برخی از شهرهای بزرگ از جمله بجنورد قطعا شورای وحدت فهرست نامزدهای مورد تایید را اعلام خواهد کرد. سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 در کشور برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*