جمعه 10 فروردین 1403

مشارکت دانشگاه‌ها برای تدوین سند ملی نوآوری

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مشارکت دانشگاه‌ها برای تدوین سند ملی نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پارک‌های علم و فناوری را جزئی از اکوسیستم نوآوری دانست و گفت: باید همه اجزا در کنار هم کار کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان متولد شوند و بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان بیشتر بر عهده وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری است؛ البته سازمان‌های دیگر هم پارک دارند و هم شروع به تاسیس پارک علم و فناوری کرده‌اند.

ستاری، پارک‌های علم و فناوری را یکی از اجزای مهم زیست بوم نوآوری دانست و ادامه داد: در کنار مراکز نوآوری، مراکز رشد، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و غیرخطرپذیر همه کنار هم کار می‌کنند تا شرکت‌های دانش بنیان متولد شوند و بخش مهمی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.

وی گفت: این همدلی باید بین همه سازمان‌ها از جمله وزارت علوم، وزارت کشاورزی و وزارت اقتصاد ایجاد شود تا شاهد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد آنها باشیم.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از این نشست این بود که فرمان و شعار سال را جدی بگیریم و مشخص شود که چه کاری را در این سال برای تحقق شعار سال باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: همچنین تدوین سند نظام ملی نوآوری به وزارت علوم محول شده است‌. رؤسای پارک‌های علم و فناوری در تدوین این سند مشارکت دارند.

زلفی گل، خاطر نشان کرد: در تدوین این سند ارتباطات بین مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همه مجموعه‌هایی را که در توسعه علم و فناوری نقش دارند، احصا می‌کنیم تا هر کس طرحی دارد به وزارت علوم منتقل کند.

وزیر علوم با اشاره به توقف رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، یادآور شد: باید به فکر زایش و رویش این شرکت‌ها باشیم، برای این کار باید در جذب افراد صاحب ایده بهتر عمل کنیم و حمایت‌های ما افزایش یابد.

وی تاکید کرد: آموزش‌ها را جدی‌تر بگیریم و در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به دانشجویان آموزش دهیم که چطور می‌توانند خلاقیت داشته باشند، صاحب ایده شوند و اگر ایده دارند آن را چطور با شتاب‌دهنده‌ها به اشتراک گذاشته و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند تا ایده‌ها به نوآوری و محصول تبدیل شوند، به طوری که شاهد زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

انتهای پیام