شنبه 8 اردیبهشت 1403

مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برای حداکثر شدن مشارکت مردم در فضای اقتصاد، بایستی اعتبار قراردادهای دولتی با بخش خصوصی احیا شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آرمان خالقی عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص الزامات تحقق شعار سال گفت: یکی از جنبه های حضور مردم در اقتصاد بحث مولد سازی داراییهای دولت است. با عدم بهره برداری مناسب از ایده مولدسازی عملا زمینه اتلاف منابع کشور ایجاد شده است.

.

وی افزود، یک نکته ای که باید به آن توجه ویژه شود این است که نباید مردمی شدن اقتصاد با نظام بسته اقتصادی خلط شود. در مردمی سازی اقتصاد بایستی ویژه خواری و رانت اطلاعاتی حذف شود.

برای حداکثر شدن مشارکت، بایستی اعتبار قراردادهای دولتی با بخش خصوصی احیا گردد

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بایستی احترام به قراردادها با بخش خصوصی احیا شود و اگر واگذاری صحیحی انجام شده و به هر علت فرایند آن متوقف شده زمینه جبران آن فراهم گردد.

.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در خصوص واگذاریهای دولت و قراردادها با بخش خصوصی تضمین حداکثری لحاظ شود.

خالقی با اشاره به اینکه توسعه بایستی به صورت متوازن شکل بگیرد، گفت: ایران می تواند بهشت سرمایه گذاری باشد دراین راستا توسعه نظام جامع مالیاتی باید در دستور کار قرار گیرد تا تخلفات مالی و اقدامات غیر مولد محدود شود.