پنج‌شنبه 12 مهر 1403

مشکل آب شرب مناطق قزوین تا پایان امشب برطرف می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکل آب شرب مناطق قزوین تا پایان امشب برطرف می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مشکل کمبود آب شرب در برخی از مناطق قزوین مانند پونک و مینودر تا پایان امشب با ورود 2 حلقه چاه آب به مدار شبکه توزیع برطرف می‌شود.

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دلیل قطع و افت فشار آب در مناطق مینودر و پونک قزوین، همزمان شدن مباحث شستشو علیه بیماری کرونا و روشن شدن کولرها و افزایش مصرف آب در فصل تابستان است که همه این موارد باعث شد تا میزان مصرف آب شرب و بهداشتی 35 درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: افزودن 2 حلقه چاه آب شرب به مدار شبکه توزیع شهر قزوین تا پایان امشب وضعیت آب مورد نیاز مردم را بهبود می‌بخشد، اما این اقدامی کوتاه مدت است و برای رفع کامل این مشکلات برنامه‌های میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد.

حبیبی در خصوص برنامه میان مدت شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار داشت: طرحی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در نظر دارد آب شرب و بهداشتی را از چاه‌های شهر بیدستان به سمت شهر قزوین منتقل کند که با توجه به پیشرفت خوب این طرح امیدواریم تا قبل از پایان نیمه دوم سال بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون سیاسی استاندار قزوین به طرح بلند مدت رفع مشکلات آب شرب و بهداشتی استان قزوین اشاره کرد و گفت: انتقال آب از سد طالقان به قزوین به عنوان طرحی اصلی برای رفع مشکلات آب در دستور کار قرار دارد که 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و تا سه سال آینده تکمیل می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه از 35 درصد افزایش مصرف آب شرب و بهداشتی در قزوین، 20 درصد مربوط به کرونا و 15 درصد مربوط به افزایش مصارف در فصل گرما است، اظهار داشت: متاسفانه در این ماه‌های اخیر سرانه مصرف آب بالا رفته و به 210 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.

این مسؤول در خصوص مشکل افت فشار آب در منازل آپارتمانی نیز خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل شهروندان در این منازل مربوط به طبقات بالای 2 و سه طبقه است که باید برای رفع این موضوع حتما از پمپ آب استفاده کنند؛ البته به شرکت آب و فاضلاب گفتیم که از ساعت 12 شب تا چهار صبح مخازن آب را پر کرده تا در طول روز مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از شهروندان قزوین خواست که در فصل تابستان با توجه به مصرف بالای آب، اخلاقی رفتار کرده و از هرگونه مصرف بی‌رویه و اسراف خودداری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*