سه‌شنبه 10 مهر 1403

مشکل بیش از 5 هزار بازنشسته برای دریافت وام تا 2 روز دیگر حل می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مشکل بیش از 5 هزار بازنشسته برای دریافت وام تا 2 روز دیگر حل می‌شود

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم پیگیری شود.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: در دو سال گذشته سامانه‌ای را با کانون عالی بازنشستگان، بانک رفاه و تامین اجتماعی ایجاد کرده ایم که بازنشستگان بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه مراجعه می‌کنند و درخواست وام می‌دهند. 35 هزار فقره وام توزیع کردیم و اشکالاتی برای 5 هزار و 600 نفر به وجود آمده و مشکل آن‌ها را هم تا 2 روز دیگر حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازنشستگان اگر چک برداشتی و اقساط معوقه نداشته باشند این مشکلات هم برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. ما تاکنون یک میلیون وام سامانه‌ای به مبلغ 5، 7، 10 و 12 میلیون به آن‌ها اعطا می‌کنیم. برای پرداخت این وام‌ها چند ارگان مسئول هستند و فقط کانون عالی بازنشستگان تصمیم گیرنده نیست.

بیات در ادامه بیان کرد: دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در برنانه هفتم توسعه پیگیری شود. فلسه بیمه تکمیلی این است که در بخش درمان به جامعه هدف خدمات بدهیم، 4 میلیون و 150 نفر تحت پوشش داریم و با آتیه سازان هم قرارداد داریم.

وی ادامه داد: توجه خاصی هم به بیماران صعب العلاج و بیماران سرطانی داشته ایم. شرکت بیمه گر با 800 بیمارستان قرارداد دارند و ما تلاش داریم هم از درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم و هم تلاش کردیم پرداخت از جیب جامعه هدف را کم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون