پنج‌شنبه 7 تیر 1403

مصطفی پورمحمدی: مافیای VPN جیب مردم را خالی می‌کند + فیلم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مصطفی پورمحمدی: مافیای VPN جیب مردم را خالی می‌کند + فیلم

مصطفی پورمحمدی گفت: مافیای وی پی ان هم کیسه مردم را خالی می‌کند هم سرعت را محدود می‌کند و هم امنیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

مصطفی پورمحمدی در سومین مناظره تلویزیونی درباره فیلترینگ گفت: فضای مجازی دنیای هزار رنگ فرصت‌ها و تهدیدهاست. یعنی همه فرصت‌ها در آن است در کنار تهدیدهای بسیار زیاد. اول باید آن را شناخت و اهمیتش را درک کرد، روی فرصت‌هایش دست گذاشت و تهدیدهایش را شناخت.

وی گفت: بدون فضای مجازی دیگر زندگی امکان‌پذیر نیست. بچه‌های ما از ابتدای زندگی با موبایل و بازی‌های کودکانه رشد کرده‌اند و دنیایشان با دنیای همه ما متفاوت است. برای مقابله با آسیب‌ها که بسیار هم نگران‌کننده است، نمی‌شود خود را از فرصت‌ها محروم کنیم.

پورمحمدی گفت: نمی‌شود فقط روی فیلترینگ مانور داد. البته تصمیمی بود که در یک مقطعی کار قابل دفاعی بود. ولی استمرارش نگران کننده و مشکل‌ساز.

وی گفت: مافیای وی پی ان هم کیسه مردم را خالی می‌کند هم سرعت را محدود می‌کند و هم امنیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: باید از ابتدا روی ایجاد یک پیام رسان بسیار قوی تمرکز می کردیم. من این را در دولت یازدهم به طور جدی مطرح کردم. چون روی استفاده از فضای مجازی و اینترنت همیشه فعال بوده ام و کارهای بزرگی در این حوزه کرده‌ام!

پورمحمدی گفت: تاکید کردم آن موقع که باید یک پیامرسان توانمند ایجاد کنیم که در منطقه قدرت برتر و در عرصه جهانی، حداقل جهان اسلام حرف برای گفتن داشته باشیم. اما متاسفانه هر نهادی راه افتاد که یک پیامرسان راه بیندازد! و اینطور شد که الان گرفتار شدیم. با یک پیامرسان شرقی صحبت کردیم آماده شراکت و سهیم شدن بودند، اما متاسفانه نشد و آقایان همه عقب‌نشینی کردند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.