شنبه 7 مهر 1403

مطلبی که می‌تواند استقلالی‌ها را عصبانی کند

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مطلبی که می‌تواند استقلالی‌ها را عصبانی کند

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جاری را می‌توان مهم‌ترین هفته لیگ بیست‌وچهارم از حیث اهمیت بازی‌ها دانست؛ چرا که هم داربی پایتخت به انجام رسید و هم نبرد حساس سپاهان و تراکتور و جالب آنکه هر دو مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیمِ سرخ‌پوش خاتمه یافت. استقلالی‌ها در شرایطی مقابل پرسپولیس بازنده شدند که تا دقیقه 90 بازی با تساوی بدون گل دنبال شد، اما اعلام یک ضربه پنالتی به سود شاگردان خوان کارلوس گاریدو معادلات را علیه آبی‌پوشان تغییر داد.

استقلال در سالیان گذشته روزگار خوبی را در داربی پایتخت نگذرانده و شکست دوباره بر پرسپولیس باعث شد تا وضعیت بحرانی حاکم بر اردوی آبی‌ها تشدید شود. بازخوانی آمار و ارقام داربی در فصول اخیر نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها توانستند بر حریف سنتی خود چیره شوند و رکورد‌های مهم و تاریخی را به نام خود کنند. دوری حدوداً 7 ساله آبی‌ها از برد در مسابقه داربی (در وقت قانونی) باعث شده تا طلسم‌های مهمی مقابل نام استقلال در داربی پایتخت ثبت شود که در ادامه مهم‌ترین طلسم‌ها مرور می‌شود.

طلسمی 6 سال و 6 ماهه علیه آبی‌ها! آبی‌پوشان پایتخت در طول 6 سال اخیر هیچ‌گاه موفق به کسب پیروزی در داربی (در وقت قانونی) نشده‌اند و 2 پیروزی به‌دست آمده برای آبی‌ها در مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی جام حذفی در طول 2 فصل پیاپی (1400-1399 و 99-1398) در ضربات پنالتی به‌دست آمده است. مرور آمار و ارقام داربی نشان می‌دهد که از آخرین برد استقلال در داربی، 2403 روز می‌گذرد و 6 سال و 6 ماه و 26 روز است که استقلالی‌ها نتوانسته‌اند برابر حریف سنتی‌شان پیروز شوند که با توجه به عدم برنامه‌ریزی نیم‌فصل دوم، مشخص نیست حداقل چند روز دیگر قرار است این طلسم تمدید شود.

طلسمی 7 سال و 7 ماهه علیه سرمربیان ایرانی استقلال! استقلال آخرین برد رسمی خود در داربی پایتخت را با هدایت وینفرد شفر به‌دست آورده است؛ بردی که در دور برگشت لیگ هفدهم به‌دست آمد. در طول سالیان گذشته چهره‌هایی نظیر فرهاد مجیدی، محمود فکری و جواد نکونام در قامت سرمربی استقلال در داربی پایتخت حضور پیدا کردند که هیچ‌کدام‌شان موفق به چشیدن طعم پیروزی در وقت قانونی نشدند؛ هر چند که 2 صعود استقلال در جام حذفی که با پیروزی در ضربات پنالتی به‌دست آمد، با هدایت مجیدی بود، اما از آخرین برد رسمی یک سرمربی ایرانی استقلال در داربی، 7 سال و 7 ماه و 13 روز و یا به عبارت بهتر، 2785 روز می‌گذرد که استقلالِ منصوریان موفق به کسب پیروزی برابر پرسپولیسِ ایوانکوویچ شد.

رکورد‌هایی که در حال از دست رفتن است! آبی‌ها در طول 17 داربی اخیر، 7 شکست را پذیرفته‌اند که یکی از این 7 باخت مرتبط با فینال برگزارنشده سوپرجام و براساس حکم کمیته انضباطی است. بررسی دقیق‌تر آمار نشان می‌دهد که استقلالی‌ها در داربی‌های رسمی در اسفندماه 1396، 23 برد داشتند و پرسپولیس 22 برد، اما حالا، شمار برد‌های پرسپولیس در داربی‌های رسمی به عدد 28 رسیده و برد‌های استقلال روی عدد 23 ثابت‌مانده تا بیش از پیش وضعیت بغرنج استقلالی‌ها در شهرآورد پایتخت در طول سالیان گذشته نمایان شود و باید دید طلسم‌های به‌وجود آمده چه زمانی شکسته خواهد شد.

منبع: فوتبال 360

از میان اخبار

مصاحبه طوفانی محمد دادکان؛ از آقازاده‌ها تا امیر قلعه‌نویی

شعار عجیب اصفهانی‌ها علیه ژوزه مورایس

تاریخ‌سازی جدید کریستیانو رونالدو در عربستان

شوک‌های تمام نشدنی پرسپولیس به استقلال