شنبه 21 مهر 1403

معافیت دارندگان مدال‌های ملی کشتی از حضور در مسابقات انتخابی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معافیت دارندگان مدال‌های ملی کشتی از حضور در مسابقات انتخابی

همدان - ایرنا - مسوول کمیته فنی هیات کشتی همدان گفت: براساس مصوبه جدید، از این پس دارندگان مدال‌های ملی و بین‌المللی کشتی از حضور در مسابقات انتخابی معاف شدند.

عبدالله کاظمی روشن روز شنبه در نشست کمیته فنی هیات کشتی همدان بیان کرد: حضور کشتی‌گیران این استان که در میادین ملی و بین المللی صاحب عنوان شده اند در انتخابی اوپن الزامی نیست و این کشتی‌گیران در مرحله نهایی انتخابی درون اردویی با نفرات اول و دوم انتخابی می‌دهند.

وی بیان کرد: همچنین قهرمان شدن در انتخابی استان شرط حضور در رقابت های مهم برون استانی نیست و علاوه بر حضور منظم در اردوها و رعایت اخلاق، تصمیم کادر فنی و سرمربیان ملاک است.

کاظمی روشن خاطرنشان کرد: در وزن های انتخابی که نتایج مطلوب کسب نشود، رقابت نهایی را در بین کشتی گیران مورد نظر کادر فنی برگزار می کنیم و هر فردی که از سه کشتی 2 مسابقه را برنده شود، برگزیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزن های شانس کسب مدال برای ما مهم است، گفت: در مسابقات کشوری سهمیه استان را به وزن هایی اختصاص می دهیم که شانس مدال دارند.

کاظمی روشن اضافه کرد: سرمربی هر رده سنی با انتخاب فقط یک دستیار از مربیان سازنده سطح استان با تایید از سوی کمیته فنی با ملاک فنی، اخلاقی، داشتن کارت مربیگری مجاز به فعالیت است و عملکرد همه مربیان در مسابقات مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی اولویت معرفی مربیان همدان به اردوهای تیم ملی را عملکرد مثبت و تربیت بیشترین شاگرد عنوان کرد.

کاظمی روشن با تاکید بر اینکه هیچ مربی و سرمربی حق کم کردن وزن کشتی گیران رده سنی پایه بین 17 تا 20 سال را ندارد، خاطرنشان کرد: این اقدام تخلف محسوب می شود و هیات کشتی برخورد خواهد کرد ضمن اینکه قصور در سر وزن نرسیدن کشتی گیر نیز برعهده مربی و سرپرست است.

همدان پنج هزار کشتی گیر و مربی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*