شنبه 8 اردیبهشت 1403

معاون استاندار بوشهر: مردم با زدن ماسک به کادر درمان کمک کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار بوشهر: مردم با زدن ماسک به کادر درمان کمک کنند

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی چند ماه است با پوشیدن لباس‌های سنگین حفاظتی که تنفس با آنها بسیار سخت است در خدمت مردم هستند و ما باید با استفاده از ماسک که آسان ترین کار است به آنها کمک کنیم.

مجید خورشیدی یکشنبه شب در همایش 100 هزار نفری حامیان سلامت با عنوان "باماسک لبخند بزن بوشهر" افزود: ویروس کووید 19 با کسی شوخی ندارد و بیماری خیلی جدی است طوریکه امروز توانسته تلفات و آسیب‌های جدی به سلامت، اجتماع و اقتصاد وارد کند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک اضافه کرد: در این شرایط همه ما وظیفه داریم برای سلامت خود، خانواده و کمک به کادر درمان با هدف ریشه کن کردن بیماری کرونا از ماسک استفاده کنیم تا هرچه زودتر به تناسب اقتصاد، فرهنگ و رسوم اجتماعی و فرهنگی، دورهمی‌های فیزیکی و مجالس شادی برگردانده شود.

خورشیدی گفت: تلاش شد در قالب این همایش مجازی همه مردم استان بوشهر و سایر نقاط کشور جمع شوند و با برگزاری برنامه‌های متنوع لبخندی بر لبان آنها نقش بندد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: وضعیت شیوع کرونا به گونه‌ای است که همه ما باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامتی خود و خانواده‌ها را حفظ کنیم.

محمد مظفری افزود: این روزها وضعیت خوب نیست به همین دلیل در ستاد کرونا به دستور استاندار در فضای مجازی و با هدف آگاه سازی مردم نسبت به بیماری کرونا این همایش با همت همه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه استانداری بوشهر برگزار شد.

دبیر ستاد استانی کرونا در استان بوشهر گفت: مهمترین پیام همایش 100 هزار نفری حامیان سلامت با عنوان با ماسک لبخند بزن بوشهر تغییر سبک و زندگی کردن با ویروس کروناست.

دکتر سعید کشمیری افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان موسیقی، شادی و دورهمی داشت اما باید حواسمان باشد که بیماری را منتقل نکنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک ضروری است تا بیماری را به همدیگر منتقل نکنیم و با آن می‌توان بیرون رفت و زندگی را اداره کرد اما نباید در جاهای شلوغ حضور یافت.

کشمیری اضافه کرد: بیماری کرونا شوخی ندارد، براحتی منتقل می‌شود هیچ کسی مصون نیست و هرکسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*