یک‌شنبه 8 مهر 1403

معاون استاندار: کارگروه رفع مشکلات مخابراتی مرکز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار: کارگروه رفع مشکلات مخابراتی مرکز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

شهرکرد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های زیرساخت‌های مخابراتی در استان، تشکیل کارگروه رفع این مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان خواستار شد.

الله‌کرم نصیری روز سه‌شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان افزود: با گذشت چند دهه از شکل‌گیری خدمات مخابرات به ویژه اپراتور همراه اول، هنوز در مرکز استان با نارسایی‌ها و محدودیت‌هایی مواجه هستیم که این موضوع جایز نیست و باید در رفع آن همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی شکل گیرد.

وی ادامه داد: هنوز در شهرکرد نقاط کوری وجود دارد که آنتن‌دهی و دسترسی مردم به خدمات اینترنتی را با چالش مواجه کرده است، از همین رو می‌طلبد در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم این مشکلات در کارگروه مربوطه بررسی و سریع برطرف شود.

نصیری، در ادامه به مشکلات فراروی برخی واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: این مشکلات سبب شده تا برخی واحدها نیمه تعطیل شوند و یا در تملک بانک قرار گیرند که برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به این واحد و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید نیازمند راهکارهای عملیاتی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات خوبی در حوزه بند الف تبصره 18 در بخش کشاورزی و صنعت به استان اختصاص داده شده است که باید از این ظرفیت در راستای کمک و حمایت از واحدهای تولیدی به نحو مطلوبی بهره‌گیری شود.

مدیرعامل منطقه مخابرات چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به آخرین گزارش‌های پایش مخابرات استان، اظهار داشت: بر طبق این پایش‌ها، استان در بخش آنتن‌دهی تلفن همراه در نقاط شهری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

حسن آقایی افزود: پوشش تلفن همراه در تمامی نقاط شهرستان شهرکرد وجود دارد اما گاهی این آنتن‌دهی ضعیف و یا با قطع ارتباط همراه می‌شود.

وی، آنتن‌دهی مطلوب تلفن همراه را نیازمند افزایش پهنای باند دانست و گفت: برای توسعه سایت‌های فیبرنوری با مشکلات و موانعی روبرو هستیم که رفع این مشکلات نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها است.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان نسبت به خدمات نامطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه و اتصال به اینترنت در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد انتقاد کردند.

*س_برچسب‌ها_س*