جمعه 28 اردیبهشت 1403

معاون اول رئیس‌جمهور کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک را افتتاح کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
معاون اول رئیس‌جمهور کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک را افتتاح کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کارخانه 3300 تنی سیمان تیس در استان سیستان و بلوچستان که در شهرستان راسک واقع شده است، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

مخبر در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از کارخانه 3300 تنی سیمان تیس چابهار در جمع خبرنگاران پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این سفر برشمرد و با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس تاکید کرد: افتتاح این مجتمع صنعتی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان، ظرفیتی مناسب و خوب برای صادرات به کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از دست‌اندرکاران و مدیران این کارخانه برای راه‌اندازی و اشتغال‌زایی برای مردم این منطقه و محرومیت‌زدایی از چهره جنوب استان تصریح کرد: این کارخانه می‌تواند نمونه‌ای برای سایر نقاط باشد؛ چرا که با افتتاحش می‌توان استان‌های مرزی و مرزنشینان را با تولیدات صادرات محور به نقطه مطلوب‌تری به لحاظ رفاه اجتماعی برسانیم.

مخبر همچنین به افتتاح قطعه یک خط راه‌آهن چابهار به زاهدان در این سفر اشاره کرد و گفت: سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال 1402 تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: خطوط ریلی در کشور پهناور ایران حایز اهمیت اساسی است و توسعه خطوط ریلی به ویژه پرسرعت از راهبردهای جدی دولت سیزدهم است چراکه بحث ترانزیت از مزیت‌های کشور است که با تکمیل و توسعه خطوط ریلی می‌توان همسایگان شمالی را به آب های جنوب کشور متصل کرد و از نظر زمانی و اقتصادی برای کشورهای منطقه صرفه بالایی دارد.

گفتنی است کارخانه 3300 تنی سیمان تیس با هدف تسریع در تحول منطقه جنوب کشور و اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از چهره این بخش کشور با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان احداث شده است که با ظرفیت تولیدی 3300 تنی کلینکر در روز و 1 میلیون تُن سیمان در سال برای 350 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی بوجود آورده است.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین واحد تولید سیمان در استان شناخته می‌شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشورهای شرقی و حاشیه خلیج فارس قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

محمد مخبر

سیستان و بلوچستان کارخانه سیمان تیس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
معاون اول رئیس‌جمهور کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک را افتتاح کرد 2