پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

معاون وزیر ارتباطات: امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
معاون وزیر ارتباطات: امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: در این پژوهشگاه قصد داریم که تلاش همه فعالان بخش ict و دانش بنیان را زیر یک چتر جمع کنیم تا رشد عالی در این صنعت رخ دهد که این موضوع مورد تأکید وزیر ارتباطات و رئیس‌جمهور هم است.

وی گفت: با توجه به اینکه شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات فناوری اطلاعات در خدمت سالمندان است در بخشی از برنامه امروز پنلی با همین عنوان داشتیم که در بخشی از آن سخنرانی بین‌المللی درباره آینده اینترنت اشیاء صحبت کردند.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که برای تجمیع توان دانشگاهیان و مؤسسات تحقیقاتی برای رشد صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود مردم کشور از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: همچنین پژوهشگاه درباره تحقق شعار وزارت ارتباطات که طعم شیرین فناوری است برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

همچنین در این برنامه محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت:‌برای تحقق شعار وزارت ارتباطات درباره طعم شیرین فناوری به دنبال چند هدف هستیم؛ نخست اینکه اجرای شبکه ملی اطلاعات به ما ابلاغ شده و در حال اجرای تکالیف مربوط هستیم و دیگر اینکه فرآیند تحقق دولت مردمی که در اسفند سال گذشته از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: رویکردمان در دولت هوشمند، دولت به مانند یک سکو است که اگر دولت را به عنوان سکو در نظر بگیریم خدمات توسط اپراتورهای خدماتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهد شد.

خوانساری افزود: سازمان فناوری اطلاعات ایران رویکرد یکسانی به همه فعالانی که خدمات ارائه می‌کنند خواهد داشت و بستر لازم را برای آنها فراهم خواهد کرد.

وی گفت: بخشی از خدماتی که در دولت هوشمند ارائه می‌شود توسط اپراتورهای خدماتی ارائه خواهند شد که این اپراتورها را به زودی خواهیم داشت و درباره آنها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

خوانساری گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران نقش سکو را دارد و نماینده آن در ارائه خدمات است.

وی گفت: امسال اتحادیه جهانی مخابرات و فناوری در خدمت سالمندان است و این بازار در کشور بکر است و پتانسیل بسیاری برای ورود بخش خصوصی به آن وجود دارد.

وی گفت: این بازار را پایش کرده‌ایم و می‌دانیم از نظر اقتصادی توجیه خوبی برای علاقه‌مندان وجود دارد با توجه به اینکه امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است این بازار برای مجموعه‌های سرمایه‌گذار، نوپا و تیم‌های دانشجویی بازار مناسبی است که آن را هدف قرار دهند زیرا هیچ سرویس قابل توجهی فعلا در این زمینه برای سالمندان وجود ندارد.

وی گفت: همچنین می‌توانیم از تجربه سالمندان برای توسعه کشور استفاده کنیم و با استفاده از فناوری علاوه بر اینک کیفیت زندگی سالمندان را افزایش دهیم هزینه‌های کشور را هم کمتر کنیم تا رضایت سالمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: موج آینده سالمندان در کشور خودمان هستیم و اگر کاری انجام دهیم به درد آینده خودمان هم می‌خورد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات اپراتور خدماتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است