چهارشنبه 13 تیر 1403

معرفی 270 هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات 350 میلیون تومانی مسکن روستایی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
معرفی 270 هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات 350 میلیون تومانی مسکن روستایی

مجید جودی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آمارهای پرداخت وام مسکن روستایی نشان از روند مناسب پرداخت ها می دهد گفت: طبق آخرین آمارهای اعلام شده و با توجه به همکاری بهتر بانک ها در 4 ماه ابتدایی امسال با وجود آنکه 9 بانک اقدام به پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومانی کرده اند، 270 هزار متقاضی وام مسکن روستایی به بانک ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه اعلام افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی باعث می شود متقاضیان انگیزه لازم را برای بازسازی واحد مسکونی خود نداشته باشند، گفت: آنچه که مشخص است این است که ساکنان و متقاضیان وام مسکن روستایی نباید در انتظار افزایش سقف وام مسکن روستایی باشند.

وی افزود: متقاضیان نباید فرصت را از دست بدهند و با گذشت زمان هزینه‌های تمام شده آنها در ساخت مسکن افزایش می یابد. اگر متقاضی وام مسکن هستند و شرایط دریافت وام را دارند از همین الان اقدام کرده و وام 350 میلیون تومانی را دریافت کنند. از اول دی ماه سال 1402 پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود 5 ماه بیش از 270 هزار نفر به بانک‌ها برای وام مسکن روستایی معرفی صورت گرفته است.

او اظهار کرد: در حال حاضر همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهتر شده و با توجه به پیگیری هایی که انجام دادیم هم همکاری ها بهتر شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی