سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

معطلی مسافران در خط 7 مترو کاهش پیدا می‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
معطلی مسافران در خط 7 مترو کاهش پیدا می‌کند

ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط 7 مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می‌رسد و با افتتاخ این بخش، معطلی مسافران در خط 7 مترو کاهش پیدا می‌کند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط 7 مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره‌برداری می‌رسد. نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط 7، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان 5 الی 8 دقیقه فراهم می‌شود.

یاشار لطفی؛ مدیر اجرایی خط 7 مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاه‌های آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، درحال تکمیل است و در مجموع 1700 متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

لطفی به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم درباره تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط 7 این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاه‌های شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط 7 فراهم شده و می‌توان این زمان را به 5 الی 8 دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی خط 7 مترو گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره‌ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.