چهارشنبه 6 تیر 1403

مقام قضایی اگر سند تحول را اجرا نکند توبیخ می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مقام قضایی اگر سند تحول را اجرا نکند توبیخ می‌شود

معاون اول دستگاه قضا گفت: در قوه قضاییه یکی از معیارهای جابجایی مدیران، سند تحول است و اگر در اجرای آن کاستی صورت بگیرد، با آن مدیر برخورد می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی؛ معاون اول محترم قوه قضاییه و اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 29 خرداد به مناسبت هفته قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره کارکرد سند تحول قضایی توضیحاتی ارائه داد.

سؤال خبرنگار تسنیم اینگونه مطرح شد: چه مقدار از مأموریت‌ها و راهبردهای تعیین‌شده در سند تحول قضایی در پایان مدت مأموریت آن محقق شد و اینکه چند مدیر ارشد دستگاه قضا اعم از معاونان قوه، رؤسای مراکز تابعه، رؤسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌ها و امثالهم به دلیل قصور و کوتاهی در اجرای سند تحول قضایی توبیخ شدند، تذکر گرفتند یا جابه‌جا شدند؟

حجت‌الاسلام خلیلی در پاسخ به این سؤال تسنیم گفت: گزارش اجرای سند تحول در 1401 منتشر شد و از این به بعد هم تمامی راهبردهایی که از این سند اجرا شود را به اطلاع می‌رسانیم.

وی افزود: جابجایی مدیران در دولت و دستگاه قضا یک امر طبیعی است و اینطور نیست که معیارهای مختلفی برای آن تعیین شده است؛ در قوه قضاییه یکی از معیارها سند تحول است و نیازهای عدیده آن است که باید مدیر بتواند اهداف سند را به سرانجام برساند. اگر کاستی باشد طبیعی است که جابجایی هم شکل خواهد گرفت.

تمرکز قوه قضاییه دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات قضایی است

در ادامه اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه به خبرنگار تسنیم گفت: در سند قبلی این موضوع که مدیر به دلیل قصور در اجرای سند جابجا یا توبیخ شود، پیش‌بینی نشده بود و بحث ضمانت اجرایی نداشت اما در سند جدید این پیش‌بینی صورت گرفت و چنانچه بررسی‌های معاونت راهبردی به این نتیجه برسد که مدیری در اجرای سند تحول قضایی کوتاهی کرده است، حتماً با آن مدیر برخورد صورت می‌گیرد.